برای نخستین بار در كشور بخش خصوصی در زنجان اقدام به كاوش های تاریخ طبیعی و شناسنامه داركردن اشیا تاریخی كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ طبیعی زنجان گفت: اولین كاوش های تاریخ طبیعی بخش خصوصی طی پارسال به كشف سه هزار قطعه فسیل در شهرستان ایجرود منجر شد.

صمیمی فرد با اشاره به اینكه قدمت فسیل های كشف شده طی كاوش های تاریخی طبیعی در استان زنجان 50 تا 161 میلیون سال تخمین زده شده است، افزود: طی این كاوش ها امسال نیز شش هزار قطعه فسیل در مناطق ماهنشان، طارم و ایجرود كشف شده است.

وی تصریح كرد: كاوش های تاریخ طبیعی بخش خصوصی برای اولین بار درزنجان با هدف جمع آوری و مطالعات راهبردی اشیا تاریخ طبیعی در دست اجرا است.

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ طبیعی زنجان، به شناسنامه دار كردن اشیا تاریخی اشاره و تاکید كرد: تهیه شناسنامه های بنچاق دار برای اشیا تاریخی، سند های تك برگی را به دفترچه های جامع تبدیل خواهد كرد.

به گفته وی شناسنامه دار كردن اشیا تاریخی در اروپا از پنج سال پیش آغاز شده و در ایران نیز از امسال توسط بخش خصوصی در زنجان عملیاتی خواهد شد.

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ طبیعی زنجان خاطرنشان کرد: شناسنامه دار كردن اشیا تاریخی از شش هزارو 200سكه موجود در استان زنجان كه مربوط به دوره هخامنشی تاكنون است آغاز خواهد شد./س
برچسب ها: کاوش ، تاریخ ، طبیعی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.