دهمین نمایشگاه کتاب تبریز با حضور هزار ناشر و نمایندگی، با عرضه ی 110 هزار عنوان کتاب از 8 مهر آغاز و تا پایان روز 14 مهر ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در بخش بین المللی این نمایشگاه نیز 20 نمایندگی و شرکت بین المللی از 10 کشور انگلیس، آلمان، روسیه، فرانسه، ترکیه، هلند، هند، عربستان، لبنان و مصر شرکت خواهند داشت.

مدیر اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از مجموع 110 هزار عنوان کتاب ارائه شده در این نمایشگاه، 70 هزار عنوان فارسی و 40 هزار عنوان کتاب در بخش بین المللی عرضه خواهد شد.

علی داننده با اشاره به اجرای برنامه های جنبی از جمله، معرفی شخصیت پیامبر اعظم، پرداختن به موضوع زلزله گفت: در بخش استانی 60 ناشر با 20 نمایندگی در مجموع 6 هزار 500 عنوان کتاب ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش 50 میلیونی تومانی ارائه بن کتاب در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: در دهمین نمایشگاه کتاب تبریز مبلغ 700 میلیون تومان بمنظور تامین بن کتاب اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بستر توزیع بن کتاب در سطح شهر وجود ندارد و همچنین فروش اینترنتی بن کتاب نیز آسیب هایی دارد گفت: در این دوره از نمایشگاه نیز در مجموع 40 درصد تخفیف (20 درصد توسط ناشر و 20 درصد از طریق خرید بن کتاب) اعمال خواهد شد.

داننده حضور هزار ناشر را نشانگر مناسب بودن بسترهای نمایشگاه کتاب در تبریز عنوان کرد و یادآور شد: اگر انتظار داریم نمایشگاه کتاب تبریز به جایگاه اصلی خود برسد، باید مشارکت جمعی استانی با اولویتهای دستگاههای دولتی و مراکز علمی در این عرصه زیاد باشد.

وی زمان و مکان برپایی این نمایشگاه را با توجه به آغاز سالتحصیلی جدید بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ناشرین به دنبال رونق کسب و کار خود هستند و باید بخشی از منابع مالی ادارات و نهادها به خرید کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مشارکت مراکز علمی استان در خرید کتاب از نمایشگاه کتاب استان چندان مطلوب نیست گفت: تشویق کارمندان و دانشجویان و دانش آموزان با اعطای تسهیلات خرید کتاب، می تواند بر ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه تاثیر بگذارد.

این دوره از نمایشگاه از ساعت 13 شروع و تا ساعت 20 شب ادامه خواهد داشت و بسته به استقبال مراجعین تا ساعت 21 و 22 شب قابل تمدید است//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.