تپش قلب هنگام استراحت نشانه نوعی بیماری زمینه ای در افراد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس مركز جراحی قلب مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: تپش قلب حالتی است كه در آن فرد متوجه سرعت یا قدرت غیر طبیعی یا نامنظم بودن ضربان قلب خود می شود.

كریمیان افزود: افزایش ضربان قلب در فعالیت های ورزشی امری طبیعی است و ممكن است تا چند دقیقه بعد از این فعالیت نیز تپش قلب احساس شود.

وی تصریح کرد: این حالت مشكلی را در افراد ایجاد نمی كند و نباید موجب نگرانی شود.

این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، استرس و اضطراب را از شایع ترین علت بروز افزایش تپش قلب در افراد دانست و گفت: تداوم این موضوع می تواند به بیماری های قلبی و عروقی منجر شود و انجام حركات آرامش بخش ورزشی می تواند به تعدیل وضعیت روحی و روانی فرد كمك  كند.

كریمیان یادآورشد: در صورتی كه تپش قلب بدون علت همراه با درد قفسه و تنگی نفس باشد، فرد باید در كوتاهترین زمان ممكن به متخصص مربوطه مراجعه كند.

وی كم تحركی و كم خونی را از دیگر علل بروز تپش قلب در افراد اعلام و خاطرنشان كرد: مصرف زیاد برخی نوشیدنی ها مانند كافئین، قهوه و مواد حاوی كولا نیز در افزایش تپش قلب افراد بسیار تاثیر گذار است./ب

برچسب ها: تپش ، قلب ، استراحت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
عالی بود واقعا ممنونم