ساخت سه فروند شناور جدید مسافری در هرمزگان به پایان رسیده و بزودی به ناوگان حمل و نقل دریایی افزوده می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این شناورها که در شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم ساخته شده است ، هر کدام با 60 صندلی در مسیر دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز و بالعکس تردد خواهند کرد.

قائم مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم گفت : یک فروند از این شناورهای آذرخش هفته آینده و دو فروند دیگر بزودی بهره برداری می شود .

با بهره برداری از این شناورها تعداد شناورهای دریایی در مسیر بندرعباس به جزایر قشم و هرمز به 35 و شمار صندلی این شناورها به دو هزار و 880 صندلی می رسد .

الماسی افزود : 6 شناور مسافری دیگر نیز در شرکت مدکندالوی قشم در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان امسال کار ساخت آنها تمام شود .

برای ساخت هر شناور آذرخش 12 میلیارد ریال هزینه می شود .

شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم با سرمایه 9 میلیارد تومانی بخش خصوصی و 4میلیارد تومانی تسهیلات دولتی از سال 87 آغاز به کار کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : برای برخورداری از ناوگان مناسب به 50 شناور استاندارد در مسیرهای دریایی بین بندرعباس و جزایر نیاز است .

صفایی افزود : برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی 40 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون 30 میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است .

هرمزگان رتبه نخست سفرهای دریایی کشور را دارد .

به علت وجود 14 جزیره از جمله جزایر قشم ، کیش و هرمز سالانه میلیونها مسافر به هرمزگان سفر می کنند .

از بهمن پارسال اداره کل بنادر و دریانوردی به دستور عزیزی استاندار هرمزگان رفت و آمد بیش از 200 قایق و اتوبوس دریایی غیراستاندار را برای ایمنی جان مسافران در آبهای این استان را ممنوع کرد ./س



برچسب ها: فروند ، شناور ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.