هئیت انتخاب فیلم های اسکار با توجه نکردن به فرهنگ و اندیشه ایرانی، فقط فیلم های مورد پسند جشنواره اسکار و افکار آنان را انتخاب می کنند.

پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی "روز های زندگی" در خصوص حضور نداشتن این فیلم حتی در لیست اولیه فیلم های انتخابی برای اسکار 2013 در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:  ما در این زمینه به جای آن که فیلم های ایرانی متناسب با ذائقه ی ایرانی را برای اسکار انتخاب کنیم بیشتر به سلیقه ی اسکار اهمیت می دهیم.

وی اظهار داشت: فیلم هایی را که به فرهنگ ایرانی، حرف ایرانی و تفکر و اندیشه ی ایرانی اهمیت می دهند را به اسکار معرفی نمی کنیم.

وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی در گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر به حضور "شکارجی شنبه" دراین جشنواره حمله کرد و ما به زحمت این فیلم را در جشنواره قرار دادیم و این بار نیز همه ی این مسائل دوباره برای "روز های زندگی" تکرار شده است.

این کارگران بیان داشت: من هیچ گاه با گروه های فرهنگی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور کامل هم افق و هم اندیشه نبوده ام به همین دلیل فیلم های من با مشکل روبرو می شوند.
شیخ طادی عنوان کرد: من هیچ گاه در باندهای آنان غرق نشده و باتصمیمات غلط آنان و کارهای نادرستشان همراه نشده ام و به همین دلیل همیشه مورد بی عدالتی قرار گرفته ام و اعتراضات من در مورد کم بودن تعداد سینما، روزهای اکران و قرار گرفتن "روزهای زندگی" در اوج امتحانات دانشجویان مورد رسیدگی قرار نگرفت.

وی ادامه داد: من به جسارت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم ها عادت کرده ام چون آن ها در گذشته هم در مورد "شکارچی شنبه" با ندادن سرگروه برای اکران و منحل کردن پخش این فیلم این کار را کرده بودند./ي2
برچسب ها: اسکار ، شیخ طادی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار