تظاهرات عليه فيلم ضد اسلامي به تدريج اکثر کشورهاي اروپايي را فرا گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  تلويزيون راشاتودي ،  تظاهرات عليه فيلم ضد اسلامي در کشورهاي اروپايي فراگير شده است.
در ابتدا درگيري ها در آتن پايتخت يونان شروع شد و پليس براي متفرق کردن تظاهرکنندگان مسلمان از اسپري فلفل و گاز اشگ آور استفاده کرد.سپس دامنه  اين اعتراضات به فرانسه کشيده شد. مسلمانان به خيابان هاي پاريس آمدند و به فيلم ضد اسلامي و کاريکاتورهاي توهين آميزي که يک مجله فرانسوي منتشر کرده است ، اعتراض کردند.پليس فرانسه بيست و يک نفر را بازداشت کرد.بعد از اين ماجرا بود که صدها دانشجوي ايراني در تهران تجمع کردند  و خواستار اخراج سفير فرانسه از کشورشان شدند.
"رابرت هارنيس" تحليلگر سياسي به اين شبکه گفت که فرانسه خودش عامل منفور شدن اين کشور نزد مسلمانان است.
وي افزود:« دولت فرانسه به علت موضع گيري اش در بحران سوريه و  مواضع ضد و نقيض در برابر اسلام  در موقعيت دشواري قرار دارد.سران فرانسه مانند ديگر رهبران اروپا خود را به ناتو  متعهد مي دانند و اين در نتيجه سياست هاي تشويقي و تنبيهي آمريکاست. آنها در موقعيت دشوار قرار گرفته اند.اعتراضات د ر  محافل سياسي چپ گراي فرانسه  افزايش يافته است.آنها سياست هاي دولت را  بي معني مي دانند و معتقدند که نمي توان يک روز تروريسم را محکوم  و يک روز ديگر از آن حمايت کرد. »

برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، فیلم ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار