مصرف گردو در برابر تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا از بدن محافظت می‌کند.

گردو درخت زیبا با ارتفاع ۲۰ متر است و همچنین مغز گردو دارای پروتئین،قند ،آب و ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میکند.

برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده خون بوده وبرای درمان بیماری‌های ریوی استفاده می‌شودودل پیچه را آرام می‌کند، گردو به همراه موز و انجیر نیز تقویت کننده مغز و تمرکز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، اگر ‌١۵ تا ‌٢٠ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب بجوشانده و مصرف کنید ورم روده و معده را بهبود می‌بخشد نیز خاصیت انگل کشی دارد.

همچنین دم کرده‌ برگ گردو گاهی از سوی پزشکان گیاهی برای درمان خستگی و ورم و مداوای سرمازدگی و امراض پوستی که البته به صورت خارجی و غیر خوراکی استفاده می‌شود، تجویز می‌گردد.

یک قاشق غذاخوری از روغن این میوه ‌١٢٠ کالری، ‌١۴ گرم چربی کلی، ‌٢/١ گرم چربی اشباع شده، ‌١/٣ گرم چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره‌ای، ‌۶/٨ گرم چربی‌های اشباع نشده چند زنجیره‌ای یافت می‌شود.

گردو با داشتن مواد مغذی زیاد غذای بسیار خوبی است ولی نباید در خوردن آن اصراف کرد زیرا زیاده روی آن باعث ورم لوزه و زخم دهان می شود . مغز گردو لطیف است و در اثر ماندن کهنه می شود ور نگ آن زرد یا قهو ه ای و طعمش تند می شود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید از آن استفاده شود .

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشترمصرف بشود برای سلامتی زیان آور است./س

برچسب ها: ردو ، درمان ، سنگ کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.