مدیرعامل مجتمع گردشگری رودبارك گفت: چهارمین جشنواره بازیهای بومی محلی رودبارك به صورت بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ؛ 'محمدجعفر محمدپور رودباركی' در نشست خبری به خبرنگاران گفت: برای این جشنواره از كشورهای دارای قدمت مانند اسپانیا، چین، ژاپن، اتریش، فرانسه، سوئیس، آفریقای جنوبی و برخی از كشورهای منطقه دعوت می شود.

وی با بیان اینكه این جشنواره چهار روزه برگزار می شود گفت: تلاش می شود در این جشنواره كه تابستان سال آینده برگزار می شود تعامل فرهنگی مناسبی بین این كشورها و ارائه بازیهای بومی و محلی آنها برقرار شود.

رودباركی با بیان اینكه سومین جشنواره بازیهای بومی محلی تابستان امسال به صورت كشوری برگزار شد گفت: در مدت سه روز برپایی این جشنواره بیش از 15 هزار نفر از مردم نقاط مختلف كشور از برنامه های آن دیدن و استفاده كردند.

وی ایجاد مجتمع بزرگ گردشگری و تفریحی در منطقه رودبارك را از برنامه های خود برای توسعه گردشگری و معرفی منطقه رودبارك شهرستان مهدیشهر بیان كرد و گفت: این مجتمع در سه مرحله شامل ایجاد مجتمع اقامتی و تفریحی با هدف طبیعت گردی ، ایجاد تاسیسات تله سی یژ همراه با اسكی روی برف و چمن و مرحله سوم تله كابین اجرا می شود.

وی سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح عظیم گردشگری را بالغ بر 60 میلیارد ریال بیان كرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فرصت های مناسب گردشگری در منطقه، جذب گردشگر خارجی و تحصیل ارز، بیش از 100 نفر اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل مجتمع گردشگری فمارا رودبارك خواستار همكاری و همراهی مسوولان در اجرای این طرح عظیم شد و گفت: تاكنون با همكاری مسوولان سه دوره جشنواره بازیهای بومی و محلی در این منطقه زیبا و طبیعی برگزار شده است.

رودبارك در فاصله 60 تا 70 كیلومتری شمال شهرستان سمنان و در حاشیه محور شهمیرزاد به فولادمحله قرار دارد و از جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی برخوردار است.

این منطقه دارای جاذبه هایی نظیر چشمه سارها، جنگل، غارهای متعدد، قلاع دیدنی، یخچال طبیعی، آبشار و ... است و منطقه جنگل رودبارك در سفر هیات دولت به عنوان یكی از مناطق نمونه گردشگری تعیین و تصویب شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.