آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به درخواست ارشاد جمعی از طلاب وفضلای حوزه گفت : طلاب و مدرسین در مسير دانشوري و دانشجويي، دو بال كتاب و سنت را وسيله‌ي پرواز به سوی علم و معرفت بدانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در متن پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به طلاب امده است : به همه مدرسين محترم و طلاب عزيز كه به شَرَف افتخار تعليم و تعلّم مشرفند، ‌و عمر گرانمايه‌ي خود را مصروف تحصيل، درس و كسب معارف قرآني و علوم و معارف اهل بيت عليهم السلام « اين معلمان حقيقي» مي‌کنند، توصيه مي‌ کنم در مسیر دانشوري و دانشجويي، دو بال كتاب و سنت؛ قرآن مجيد و احاديث شريفه را وسيله‌ي پرواز به سوی علم و معرفت بدانند و الهام از كتاب خدا و هدايت‌هاي اهل بيت عليهم السلام را در خودسازي و معرفت‌افزايي و تكميل بصيرت ديني، مصدر همه‌ي بينش‌ها و كمالات علمي و عملي بدانند.
در ادامه توصیه آیت الله صافی گلپایگانی آمده است :نكته‌ي دوم كه بايد طلبه‌ي علوم دینی و شاگرد اين مكتب وحياني به آن آراسته باشد، خود نگهداري در برابر دنيا، جلوه‌هاي مادي و شهوات حيواني و مقامات و مناصب ظاهري است كه هرچه يك عالم ديني به آن بيشتر مقيّد باشد، توفيقش، شجاعتش در امر به معروف و نهي از منكر و حفظ شئون ديني بيشتر خواهد شد و طمع به اين زخارف دنيا، انسان را ذليل و از استقلال ساقط مي‌کند. علاقه به رياست و برتري‌جويي هم، انسان را ضعيف و خودباخته مي کند.
 سومين نكته اينكه در درس، تدريس، بحث و تحقيق، خلوص نيت و خدمت به بسط علم و دفع جهل از خود و ديگران را وجهه‌ي همت قرار دهند و بدانند كه بزرگترين خدمت به بندگان خدا و بالاترين سعي، در افزايش بينش و معرفت بندگان خدا ، جهل‌زدايي است. و نكته‌ي چهارم اين است كه در مقام هدايت مردم و دعوت آنها به خدا و عمل به احكام، بايد از كمال حسن خلق، نرمي، خوش‌برخوردي و ادب استفاده کرد و يك روحاني بايد هميشه با مردم بوده و ملجأ و پناهگاه آنان در مشكلات ديني، اجتماعي و فكري مردم باشد./ب
برچسب ها: قم ، صافی ، توصیه ، طلاب ، اخلاق ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.