به مناسبت دهه کرامت عملیات اجرایی طرح های زیربنایی آب و خاک مزارع آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این طرح ها شامل لوله گذاری 60 کیلومتر / آبیاری قطره ای 30 هکتار / آبیاری بارانی 210 هکتار و تسطیح اراضی 2000 هکتار با هزینه 136 میلیارد ریال و مشارکت 80 درصدی دولت در مزرعه عصمتیه آستان مقدس حضرت معصومه (س) است.

سجادی پور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و صنایع در این مراسم با تبریک دهه کرامت مزارع آستانه مقدسه را به عنوان الگوی کشاورزی منطقه معرفی کرد و گفت : کشاورزان منطقه با الگوگیری و استفاده از تجربیات مسئولان مزارع آستانه مقدسه می توانند جهش قابل ملاحظه ای در زمینه ارتقا بهره وری در کشاورزی داشته باشند.

وی استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و گفت : دولت در زمینه استفاده بهینه از منابع کشاورزی به خصوص آب اقدامات قابل توجهی انجام داده است ولی این هدف بدون همکاری کشاورزان نتیجه بخش نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت استانه مقدسه هم در این مراسم با تقدیر از اقدامات انجام گرفته دولت در زمینه ارتقاء بهره وری کشاورزی ابراز امیدواری کرد: کشاورزان نیز با عملی کردن برنامه های دولت در تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کوشا باشند./س

برچسب ها: قم ، طرح های ، اب و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.