سارقانی که در پوشش زنانه دست به ارتکاب جرم می زنند به نوعی از هویت آنها سوءاستفاده و موجب سلب اعتماد زنان نسبت به مردان و حتی همجنسان خود می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در بین سرقت هایی که اتفاق می افتد بعضی مواقع شاهد بروز اتفاقاتی هستیم که در عین ناگوار بودن عجیب نیز هستند.
یکی از این نوع سرقت ها سرقت هایی است که در آن سارق در پوشش های خلاف هویت خود دست به سرقت می زند.
زنانی که در پوشش مردانه  و مردانی که در پوشش زنانه برای اعمال مجرمانه خود در بین مردم ظاهر می شوند.
عبدالرضا صادقی جرم شناس این رابطه می گوید: در بین سرقت های متعددی که در جوامع اتفاق می افتد شیوه های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها سرقت به شیوه تغییر پوشش است که معمولا این شیوه توسط سارقان مرد و در پوشش زنانه صورت می گیرد روشی که خیلی در بین مردم شناخته شده نیست.
وی افزود: افرادی که در پوشش زنانه یا مردانه و خلاف هویت اصلی خود دست به سرقت می زنند بسیار زیرکانه عمل می کنند.
این شیوه از سرقت نسبت به سرقت های دیگر کمتر به چشم می خورد ولی در ارتکاب ان سارق به شیوه ای عمل می کند که یا قصد سوءاستفاده از مردان در پوشش زنانه را دارند یا قصد فریب و نزدیک شدن به زنان با هویت آنها برای ارتکاب جرم را دارند.
کسانی که در ارتکاب جرم به این شیوه عمل می کنند بیشتر دست به سرقت و یا کلاهبرداری می زنند آنقدر در تغییر چهره و گریم کردن خود ماهر هستند که کمتر کسی متوجه تغییر چهره آنها می شود.
البته در بعضی مواقع نیز شاهد آن هستیم که فرد در پوشش  زنانه دست به گدایی زده است و معمولا فرد به این دلیل با این شیوه تکدی گری می کند که در ظاهر به دلیل زن بودن راحت تر می تواند احساسات مردم را برانگیزد.
صادقی ادامه داد: از آنجایی که زنان کیف دستی با خود حمل کرده و یا در اماکن شلوغ کمتر مراقب کیف و وسایل  با ارزش همراه خود هستند و برخی مجرمان برای ان که بتوانند به راحتی در مکان های زنانه مانند اتوبوس، آرایشگاهها و ... راه پیدا کنند سعی می کنند با پوشیدن لباسهای زنانه به ویژه چادر که به راحتی می توانند چهره و اندام مردانه خود را در آن پنهان کنند در بین آنها ظاهر شده و در اولین فرصت دست به سرقت بزنند.
این جرم شناس اذعان داشت: از آنجایی که مردان مانند زنان دارای پوشش هایی نیستند که مجرمان بتوانند به راحتی در قالب آن دست به ارتکاب جرم بزنند سرقت در پوشش مردانه خیلی به ندرت اتفاق می افتد.
شاید طی سالهای اخیر تعداد انگشت شماری از زنان در پوشش شبیه مردان مرتکب جرم شده باشند. ولی در بین مردان استفاده از این شیوه آسان تر است.
مریم جعفری کارشناس آسیب های اجتماعی در خصوص تاثیرات منفی این گونه سرقت ها می گوید: ارتکاب هر نوع جرمی پیامدهای خاص خود را در جامعه به دنبال دارد.
سرقت در پوشش زنانه یا مردانه نیز تاثیراتی منفی را به دنبال دارد که از جمله مهمترین آن سلب اعتماد زنان نسبت به مردان و بی اعتمادی زنان نسبت به همجنس خود است.
از آنجایی که ارتکاب این نوع سرقت ها بیشتر با سود استفاده از هویت زنان صورت می گیرد و این قشر از جامعه نسبت به مردان آسیب پذیر تر هستند وقوع آن تاثیرات منفی بیشتری بر روی زنها نسبت به مردها دارد.
وقتی یک زن مورد سرقت شخصی با پوشش زنانه ولی با هویت مردانه قرار میگیرد نسبت به مردها بدبین و یا حتی دچار تنفر می شود.
شاید در ظاهر اتفاقی افتاده باشد و با بسته شدن پرونده و مجازات شدن متهم به ظاهر همه چیز تمام شده باشد ولی ترس، بی اعتمادی و نگرانی عواقبی است که از فرد مالباخته به راحتی می تواند به دیگر افراد و حتی اعضای خانواده نیز منتقل شده و آرام آرام با بروز آن برای اشخاص دیگر و انتقال اثرات منفی در سطح جامعه تفکرات منفی در بین مردم نفوذ کرده و افراد را نسبت به یکدیگر بدبین و بی اعتماد کند.
این تنها در خصوص یک نوع جرم است و این در حالی است که وقوع جرایم دیگر و افزایش آنها و بازدارنده نبودن قوانین می تواند به راحتی باعث تسریع این عواقب ناگوار شود. عواقبی که به راحتی ملموس نیست ولی طی سالها متوالی به چشم می آید./ل
برچسب ها: زنان ، مردان ، پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار