وسایل شخصی از جمله موبایل و رایانه های کیفی موجود در داخل چادرهای تحصن از موارد به سرقت رفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه نظامیان رژیم آل خلیفه از ابتدای انقلاب مردم این کشور اقدامات غیرانسانی زیادی انجام داده اند اما کسی فکر نمی کرد به خاطر درآمد بالای مزدوری، این افرادعلاقه ای به دزدی داشته باشند.

اما مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده که نیروهای امنیتی بحرینی مورد حمایت نیروهای سپر جزیره از ابتدای اعتراضات مردمی در بحرین حدود پنج میلیون دلار از مردم سرقت کرده اند.

پس از گزارش کمیته حقیقت یاب "بسیونی" که در آن به موارد نقض و سرقت و چپاول از مردم توسط نیروهای امنیتی اشاره شده بود، کمیته دارایی های مصادره شده و به سرقت رفته زیر نظر مرکز حقوق بشر نیز گزارشی را درباره شهروندان بحرینی که نیروهای امنیتی دارایی های آنها را از ابتدای 14 فوریه سال 2011 سرقت کرده اند، منتشر کرد.

این گزارش بیش از 400 مورد سرقت از داراییهای مردم را در دوره حکومت نظامی تأیید کرده است.
براساس این گزارش نیروهای امنیتی به مردم تحصن کننده در میدان لؤلؤ با سلاح و خودروهای زرهی یورش بردند که شمار زیادی از آنان شهید و زخمی شدند و نیروهای امنیتی وسایل مردم و اتوبوسهایی را که بحرینی ها را به سوی میدان لؤلؤ منتقل می کردند سرقت کردند.

وسایل شخصی از جمله موبایل و رایانه های کیفی موجود در داخل چادرهای تحصن از دیگر موارد به سرقت رفته است. علاوه بر این نیروهای امنیتی بسیاری از وسایل شخصی افراد از جمله عکسهای خانوادگی و اسباب و اثاثیه بحرینی ها را به هنگام حمله به خانه ها از بین برده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار