سفير ايران در دمشق در حاشيه کنفرانس نجات ملي سوريه تاکيد کرد: همه طرفها در گفتگوهاي ملي در سوريه در چارچوب احترام به حاکميت کشور شرکت کنند و با هر نوع دخالت خارجي مخالفت نمايند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "محمد رضا شيباني" سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق در حاشيه کنفرانس گفت: ما از اين اقدامات حمايت مي کنيم و به نظر ما بايد از نظر اصولي اين قبيل اقدامات را تقويت کرد. بايد همه طرفها در گفتگوهاي ملي در سوريه در چارچوب احترام به حاکميت کشور شرکت کنند و با هر نوع دخالت خارجي به ويژه دخالت نظامي مخالفت نمايند. دموکراسي با تفنگ و سلاح عملي نمي شود، بلکه از طريق گفتگوهاي ملي امکان پذير است. ما به همين علت از هر گامي که به گفتگوهاي فراگير و جدي در مسير اصلاحات ريشه اي در سوريه بيانجامد حمايت مي کنيم. از گفتگوي بدون پيش شرط بين دولت و مخالفان سوريه حمايت مي کنيم.

سفير روسيه در سوريه در اين کنفرانس گفت: ما در تماسهاي خود با طرفهاي خارجي از جمله در چارچوب شوراي امنيت تلاش مي کنيم اين طرفها را به تاثير گذاشتن بر گروههاي مسلح در سوريه تشويق کنيم تا با کنار گذاشتن خشونت و افراط گري در مسير راه حل هاي مسالمت آميز گام بردارند.
برچسب ها: ایران ، دمشق ، شیبانی ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار