بر خلاف ادعاهای آمریکا درباره مشارکت بیش از 30 کشور در رزمایش آنها در خلیج فارس، اطلاعات موجود نشان می‌دهد تنها 6 کشور عملا در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، ارتش آمریکا هم اکنون درحال برگزاری رزمایشی در خلیج فارس، دریای عمان و خلیج عدن است که از روز یکشنبه 26 شهریور 1391 (16 سپتامبر 2012) آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه 6 مهر 1391 (27 سپتامبر 2012) ادامه خواهد داشت.

سروان گرک رائلسون از ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريکا مستقر در بحرين پیش از این در روز 27 شهریور اعلام کرده بود که این رزمایش مهم‌ترین تمرینی است که در نوع خود تا به حال با حضور آمریکا برگزار شده و بیش از 30 کشور در آن شرکت دارند.

هدف این رزمایش، تمرین مین روبی از خلیج فارس و باز کردن تنگه هرمز در صورت مسدود شدن آن از سوی ایران اعلام شده است.

اما اکنون که حدود یک هفته از آغاز این رزمایش گذشته، سی.ان.ان اعلام کرده است که تنها 6 کشور در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

کريس لارنس خبرنگار این شبکه روز 31 شهریور در این باره اعلام کرد: «مقامات ارتش آمريکا تاکيد دارند که نيروهاي 30 کشور از جمله ژاپن، استراليا و انگليس در اين رزمايش دريايي حضور دارند، اما ما متوجه شديم که فقط 6 کشور شناورهاي خود را در اين رزمايش در کنار شناورهاي آمريکايي شرکت داده‌اند. اين مسئله نشان مي‌دهد که در صورت بروز جنگ با ايران، ارتش آمريکا بار اصلي اين جنگ را متحمل خواهد شد».

مقام‌های نظامی در ایران این خبر را تایید می‌کنند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار