عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حضور ايران در مجمع بين‌المللي نيويورك يك موفقيت جهاني است چرا كه تمام نقطه نظرات بيان نشده توسط رئيس‌جمهور كشورمان در اين نشست مطرح مي‌شود.

نوذر شفيعي نماينده مردم فارس و ممسني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به نيويورک براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: مجمع عمومي به عنوان دموکراتيک‌ترين و بزرگترين رکن سازمان ملل محسوب مي‌شود و تمام کشورهاي عضو در اين مجمع راي برابر دارند.

وي مجمع عمومي را جايگاهي براي بيان ديدگاه‌هاي کشورهاي عضو خواند و تصريح کرد: يکي از بديهي‌ترين مطالبي که رئيس‌جمهور در سخنراني خود بيان خواهد کرد اهانت به پيامبر اعظم(ص) است که توجه افکار عمومي را به خود جلب مي‌کند و امروز نيز در سطح جهان عکس‌العمل شگرفي به جاي گذاشته و آن روي تمدن غربي و تفکر آمريکايي را تصوير کشيده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بحث فعاليت هسته‌اي ايران را نيز داراي اهميت ويژه‌اي در مجامع بين‌المللي دانست و اظهار داشت: هر کشور تا زماني که از موازين بين‌المللي و NPT عدول نکرده باشد حق دارد از دانش هسته‌اي استفاده کند ولي امروز استانداردهاي دو گانه‌اي باعث شده بر سر دستيابي به انرژي هسته‌اي در کشورها مانع ايجاد شود و لذا مسئله استانداردهاي دوگانه بايد در صحنه بين‌الملل مطرح شود.

شفيعي يک جانبه‌گرايي ايالت متحده آمريکا که باعث به‌ خطر‌افتادن صلح جهاني مي‌شود را ديگر موضوع قابل طرح در مجمع عمومي سازمان ملل خواند و بيان کرد: ايالت متحده آمريکا بايد بداند سازمان ملل متحد تصميم‌گيرنده نهايي درباره کشورها است و هر گونه دخالت آمريکا و يکجانبه‌گرايي در امور داخلي کشورها، صلح جهاني را به مخاطره خواهد انداخت.

وي همچنين افزود: موضوع سوريه، تروريسم جهاني و حقوق بشر نيز از ديگر مسايل است که مي‌تواند توسط رئيس جمهور کشورمان در اين مجمع بيان شود.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي کشورمان در پايان خاطر نشان کرد: مجمع عمومي سازمان ملل قطعنامه اجرايي ندارد و تمام مسائل ذكر شده در آن توصيه‌اي است لذا در طول چند سال اخير با سفر رئيس‌جمهور تمام مباحث سياسي که کمتر به آنها پرداخته شده توسط وي مطرح شده و همين موضوع موفقيت بزرگي براي ايران به حساب مي‌آيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، نیویورک ، دنیا ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار