فیلم / تازه ترین فناوری عکسبرداری

نمايشگاه دوسالانه فوتوکينا در شهر کلن آلمان تازه ترين دستاوردهاي الکترونيکي را در زمينه دوربينهاي عکاسي معرفي کرد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، در اين نمايشگاه تازه ترين مدلهاي دوربين عکسبرداري و روشهاي جديد ذخيره سازي و چاپ عکس به عموم نشان داده شده است.
حدود هزار و دويست شرکت در اين نمايشگاه شرکت کرده اند.
فوجي آخرين مدل از دوربين عکاسي ميني 8 را رونمايي کرد که به رنگهاي زنده قابليت چاپ فوري عکس را در اندازه کارت پستال دارد.
سوني نيز دوربين آر ايکس وان را روانه بازار کرده است. اين دوربين بسيار سبک، حسگري به مراتب سبکتر از دوربين پيشين دارد و قادر است در نور بسيار کم عکسهايي با کيفيت بالا بگيرد.
در اروپا يک سوم گوشيهاي تلفنهاي همراهي که در جهان به فروش  مي رسند، گوشيهاي هوشمند مجهز به دوربين عکاسي هستند. اين مسئله پرسشهاي اساسي براي لوازم عکاسي ايجاد کرده است: آيا روزي مي رسد که اين گونه تلفنها جايگزين دوربين عکاسي شوند؟
يکي از کارشناسان بازار دوربين عکاسي بر اين باور است در حال حاضر عکاسي با گوشيهاي هوشمند عمدتا براي استفاده لحظه اي و مقطعي است. مردم هنوز براي ضبط و تصوير خاطرات و لحظات به يادماندني زندگي خود از دوربين عکاسي استفاده مي کنند و به احتمال زياد در آينده نيز چنين خواهد بود.
نقش اينترنت و شبکه هاي اجتماعي در تحولات  سيستم دوربينهاي ديجيتال بسيار مهم بوده است. شرکت کره اي سامسونگ از ساخت  مدل تازه اي از دوربين گالاکسي خبر داده است که با سيستم اينترنت تري جي و وايفاي به انتقال سريع عکسها کمک مي کند و قدرت بزرگنمايي آن نيز بيش از هر گوشي هوشمند است. تنها مشکل آن اين است که به رغم ظاهرش فقط دوربين است و نمي توان به عنوان تلفن همراه از آن استفاده کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار