باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با ارسال نامه اي از محمد مرسي همتاي مصري خود به علت تامين امنيت سفارت آمريکا در مصر قدرداني کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، امروز در صفحه رسمي رئيس جمهور مصر در فيس بوک اعلام شد رئيس جمهور آمريکا با ارسال نامه اي، با تکرار محکوميت اين فيلم ضد اسلامي، اعلام کرده به همکاري با مرسي به منظور تقويت "مشارکت راهبردي" اين دو کشور چشم دوخته است.

در اين پايگاه اينترنتي اعلام شده است: رئيس جمهور اوباما در نامه خود از رئيس جمهور مصر به علت تلاش هاي اين کشور براي تامين امنيت سفارت آمريکا در قاهره قدرداني کرده است.
 
اوباما اين ماه در گفتگو با يک کانال اسپانيايي زبان اعلام کرد آمريکا، دولت اسلام خواه مصر را نه متحد خود قلمداد مي کند نه دشمن خود.

مرسي نيز در گفتگو با روزنامه نيويورک تايمز که روز يکشنبه منتشر شد، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا آمريکا را متحد مصر مي داند يا خير، گفت: بستگي دارد تعريف شما از متحد چه باشد.

پس از بالا رفتن معترضان مصري از ديوار سفارت آمريکا و پاره کردن پرچم اين کشور در يازده سپتامبر، ميت رامني رقيب اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا خواستار اتخاذ موضعي تندتر در قبال مصر شد.

پليس پس از اين حادثه به مدت چهار روز با تظاهرکنندگان درگير شد و موانعي در اطراف ساختمان سفارت آمريکا در قاهره قرار داده شد تا از نزديک شدن تظاهرکنندگان به اين مکان جلوگيري شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار