سرپرست توسعه تعاونی ها و کسب و کار و خدمات حوزه اشتغال گفت: تعاونی کسب و کار با هدف توسعه موضوع کارآفرینی و اشتغال در سطح جامعه راه اندازی می شود.

زیبا شهابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ هم اکنون در سطح محلات موضوع توسعه کار آفرینی مشاغل خانگی و تشکیل تعاونی های کسب و کار در سطح محلات پایتخت در ماه پیگیری و اجرا بوده است.
وی تصریح کرد: شهرداری تهران بسته های لازم را در زمینه های آموزش، حرفه آموزی و فراهم سازی تسهیلات مالی از طریق بانک ها و صندوق های تامین کنند فراهم می کند تا افراد دور هم جمع شده و آموزش های لازم را کسب کنند تا آن تعاونی های کسب و کار در سطح محلات تهران راه اندازی شود.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این تعاونی ها واحد های تامین کننده تسهیلات معرفی می شوند که هم اکنون هماهنگی های مقدماتی در این زمینه صورت گرفته است.
شهابی گفت: با راه اندازی تعاونی کسب و کار محله تسهیلات اعتباری نیز برای فراهم سازی اعتبارات لازم جهت توسعه کسب و کار در محله در اختیار این تعاونی ها قرار می گیرد.
وی با اشاره به برنامه پیش بینی شده افزود: بر اساس این برنامه تا پایان  سال در هر محله یک تعاونی کسب و کار راه اندازی می شود و با توجه به نیازهای هر محله ممکن است تعداد این تعاونی ها نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به این که امسال تلاش کرده تا حوزه کاری این تعاونی ها را از تولیدی خدماتی افزایش دهد گفت: در حوزه های فرهنگی، توزیعی، خدماتی نیز امسال فعالیت های گسترده ایی انجام خواهد شد.
شهابی افزود: سال گذشته 66 تعاونی فعال بودند و برنامه ریزی شده تا امسال نیز 88 تعاونی محلی دیگر احداث شود.
وی خاطر نشان کرد: این تعاونی ها به صورت محلی بوده و با جمع شدن سرمایه های خرد افراد تشکیل می شود و با تشکیل یک سرمایه قابل توجه یک بازاریابی گسترده تری تشکیل شود.
شهابی گفت: هدف اصلی ما توانمند سازی اقشار معرفی آسیب و آسیب دیدگان درمان شده است./ل
برچسب ها: تهران ، زمینه ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار