معاون عمران و مسکن سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، از ساماندهی بیش از 105هزار فقره مزار شهدای کشور در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران هادیانی درمراسم بهره برداری از دو طرح ساماندهی گلزارشهدای شهرستان آمل در روستاهای شاکتی و آهنگرکلااز توابع بخش دابودشت شهرستان آمل گفت: این تعداد حدود نیمی از قبور شهدای کشور را شامل می شود

وی با بیان اینکه حدود 19هزار و400 گلزارشهدا در کشور وجود دارد وطرح ساماندهی این گلزارها بر اساس برنامه درحال اجرا است، افزود: هم اکنون ساماندهی 10هزار و800فقره گلزارشهدای کشور در دست اجرا است که درمجموع حدود 53درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون عمران و مسکن سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: با توجه به اختصاص اعتبارات پیش بینی شده امسال ، انتظار می رود تا پایان سال پیشرفت اجرای این طرح به حدود 70درصد برسد.

بگفته هادیانی ساماندهی هر مزار شهید به طور متوسط حدود 40میلیون ریال هزینه دارد ودر قانون بودجه امسال برای نخستین بار اجرای طرح های ساماندهی گلزارهای شهدا ازمحل طرح های عمرانی پیش بینی شده است و انتظار می رود که با این روند ، سرعت اجرای این طرح شتاب گیرد./س

برچسب ها: ساماندهی ، مزار ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.