جامعه شناس ديني و تاريخي با بيان اينکه افرادي در غرب با نام آزادي بيان يا طنز پردازي به شخصيت گرامي پيامبر (ص) اهانت مي‌كنند، گفت: اينگونه افعال دليل بر توحش غرب است، زيرا مدنيت هيچگاه با توهين و تحقير فرهنگ ديگران آميخته نيست.

محمد ثقفي جامعه شناس ديني و تاريخي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره انتشار كاريكاتورهاي توهين‌آميز به ساحت پيامبر اسلام(ص) و رفتار بي‌شرمانه عاملان آن، اظهار داشت: غربي‌ها تعبير و تفسير سوء و بسيار بدي از آزادي بيان دارند كه متأسفانه با كمال وقاحت آن را پياده مي‌كنند در صورتي‌كه آزادي بيان به عنوان يك حق انساني و بشري هيچ وقت به معناي توهين به  شخص يا ديني نيست.


وي با بيان اينکه توهين به فردي والامقام كه جزو اعتقادات يك مكتب ديني است، نفي آزادي بيان است،‌ تصريح کرد: حضرت محمد(ص) در انديشه اسلامي جزو هويت انسان مسلمان محسوب مي‌شود و احترام به كرامت انسان‌ها ايجاب مي‌كند كه با توهين به انديشه و اعتقادات يک و نيم ميليارد مسلمان برخورد شود.


حجت الاسلام ثقفي در ادامه بيان كرد: اينكه افرادي در غرب با نام آزادي بيان يا طنزپردازي به شخصيت گرامي پيامبر(ص) اهانت مي‌كنند كاملا جنبه منفي دارد و دليل بر توحش غرب است؛ زيرا مدنيت هيچگاه با توهين و تحقير فرهنگ ديگران آميخته نيست.


جامعه شناس ديني و تاريخي خاطرنشان كرد: غربي‌ها از طريق منفي‌بافي، مي‌خواهند اعتقادات مسلمانان را خدشه‌دار كنند كه اين امر از نشانه‌هاي افول تمدن آنهاست، اما از طرفي احساسات جريحه‌دار شده مسلمانان منجر به تشكيل يك سازماندهي قوي در ميان دولت‌هاي اسلامي در برابر غرب و عوامل هتاكي و در نتيجه منفي‌بافي غرب منجر به اتحاد مثبت دولت‌هاي اسلامي با يكديگر شده است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار