رئيس صندوق رفاه دانشجويي از افزايش 60 درصدي وام دانشجويي خبر داد و گفت:در سال تحصیلی جدید میزان تسهیلات وام دانشجویی به دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد طی سخنرانی گفت: در سال 92-91 تحصیلی حدود 3هزار میلیارد ریال انواع وام با پیش بینی منابع قطعا در بین دانشگاه ها توزیع می شود.

وی افزود: برای نخستین بار قبل از سال تحصیلی جدید میزان اعتبارات به دانشگاه ها اعلام شد تا دانشگاه ها با برنامه ریزی دقیق این اعتبارات را دریافت کنند.

مرادیان تصریح کرد: تا تاریخ حداکثر 10آبان 91 متقاضیان واجد شرایط انواع وام ها را معرفی و در آذر ماه وام به حساب واریز می شود.

وی خاطر نشان کرد:‌ البته استثناهایی در پرداخت اعتبارات برای وام ها وجود دارد چنانچه وام هایی همچون وام ضروری وام حوادث و یا وام ودیعه مسکن از جمله وام هایی هستند که براساس اعتبارات اعلام شده در نیمه اول آذر ماه تمام می شود.

* افزایش 60درصدی وام دانشجویی
مرادیان در ادامه گفت:‌با توجه به رشد و پیشرفت علمی امسال شاهد افزایش اعتبارات و تسهیلات به دانشگاه ها هستیم چنانچه در سال گذشته 183 میلیارد تومان انواع وام در بین دانشگاهیان توزیع شده و هم اکنون با 60درصد افزایش به 3هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات وزیر علوم باید این مقدار اعتبارات به 100درصد برسد.

مرادیان به افزایش سرانه انواع وام ها اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص افزایش سرانه انواع وام ها قرار است که در حد ضروریات دانشگاهی باشد که حداقل آن در دوران دانشجویی به دانشجویان آسیبی نرساند.

وی اظهار داشت: در سال 88 و 89 سرانه وام دانشجویی بین 90تا 100هزار تومان و به صورت ماهانه 20 هزار تومان بوده که هم اکنون به صورت ماهانه 75 هزار تومان و ترمی 375 هزار تومان افزایش داشته است که البته عمده این وام ها به دانشجویان دولتی اختصاص می یابد.

مرادیان خاطرنشان کرد:‌ سرانه وام مسکن برای دانشجویان مجرد قبلا 20هزار تومان بوده که هم اکنون به 100هزار تومان و در ترمي به 500هزار تومان افزایش رسیده است.

چنانچه البته دانشجویان متأهل هم اکنون ماهانه 105 هزار تومان و  ترمی 525 هزار تومان و متأهل دارای فرزند به طور متوسط در ماه 30هزار تومان و در ترمی 150 هزار تومان افزایش رسیده است که در حالت کلی دانشجویان متأهل 675هزار تومان با وام 300هزار تومانی مسکن دریافت می کنند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار