واحدهای پرورش گاومیش در مازندران پروانه بهره برداری دریافت می کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به این 5 هزار و 920 راس گاو میش دراستان پرورش داده می شود .از صدور پروانه بهره برداری برای این واحدها در استان خبر داد .

عظیمی دلیل صادر نشدن پروانه بهره برداری برای بیش از 25 واحد دامداری پرورش گاو میش در 8 شهرستان را پراکندگی و سنتی اداره شدن این واحدها برشمرد .

بگفته وی صدور مجوز برای افرادی که فعالیت دارند پرداخت تسهیلات مورد نیاز به این بخش و تامین زمین برای دامداران که در این زمینه فعالیت می کنند و جا و مکان مناسب ندارند از محل واگذاری زمین کمک می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تا 10 سال قبل پرورش گاو میش بعلت تولید شیر کم توجیه اقتصادی نداشت و برای فعالیت در این بخش هیچ پروانه ای صادر نشده است گفت : با اجرای طرح اصلاح نژادی در واحدهای سنتی روستایی میزان تولید شیر به ازای هر راس کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

عظیمی افزود:صنایع تبدیلی لبنی استان نسبت به تولیدات شیر ظرفیت بیشتری دارد و به همین دلیل شیر خام از استانهای اصفهان/قزوین و گلستان وارد می شود که با اجرای طرح اصلاح نژادی و تولید شیر با چربی و پروتئین بیشتر امیدواریم در این صنعت پیشرفت روبه رشدی را شاهد باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.