ظرف دو سال اینده همه املاک شهری کشور در بانک جامع املاک کشور( کاداستر) ثبت می شود/ ثبت خلاصه معاملات به منظور بروز رسانی اطلاعات بانک جامع املاک کشور

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان معاون املاک اداره کل ثبت اسناد واملاک کشور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با اعلام این خبر گفت : طرح کاداستر یک برنامه 20 ساله است که بر اساس آن تا پایان سال 93 ، همه اطلاعات مربوط به املاک شهری کشور در قالب بانک جامع املاک کشور ثبت می شود.

محمد حسن بکائیان افزود : تا کنون 98 درصد املاک شهری کشور سند دار شده اند که اطلاعات آن ها در بانک جامع املاک به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد : این اسناد در کنار نقشه های کاداستر که همه اطلاعات فرد به همراه محدوده دقیق ملک ثبت شده است علاوه بر جوابگوی کامل نیازهای افراد از فروش چند باره ملک به افراد مختلف و سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می کند.

وی با بیان این که تا کنون برای 70 درصد املاکی که در ثبت اسناد کشور سابقه دارند سند صادر شده است افزود : پرونده 30 درصد باقی مانده در حال پالایش است که تا کنون برای 5 درصد این املاک نیز سند صادر شده است.

بکائیان در این مراسم همچنین از راه اندازی سامانه ای برای تسریع در فعالیت مخترعین و مبتکرین هم داد و گفت : با راه اندازی این سامانه از این پس مخترعین و افرادی که بخواهند آرم یا علامت تجاری خود را ثبت کنند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات این سازمان ندارندو می توانند به صورت اینترنتی اقدام به این کار کنند.

وی کاستن از مالکیت های ثبت نشده را مهمترین هدف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و گفت : با انجام صحیح و دقیق این رسالت ، بخشی از بار دستگاه قضایی کشور کاسته می شود./س

برچسب ها: اسناد ، املاک ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.