صبح امروز مراسم آغاز سال تحصیلی 92-91 دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و روسای دانشکده ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌دکتر باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز 2مهر ماه در مراسم آغاز سال تحصیلی 91-92 و در جمع دانشجویان جدیدالورود و خانواده هایشان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش عالی کشور در حوزه پزشکی است که 160سال پیش با تاسیس دارالفنون کار خود را آغاز کرد و با پردیس داشگاه پزشکی تهران گسترش پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: این دانشگاه با داشتن 14 دانشکده و یک دانشکده که در مسیر نهایی شدن قرار دارد و نیز 26بیمارستان و 95 مرکز تحقیقاتی از جمله بزرگترین مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور است.

لاریجانی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه دانشگاه را 2500 عضو هیئت علمی دانشگاه می دانم که در یک بازه زمانی 5 ساله رشد 2000 نفره داشته است.

وی عنوان کرد: مقاطعی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتیم عمدتا تحصیلات تکمیلی که با 75 کتابخانه تخصصی و بیش از 200رشته تکمیلی در خدمت دانشجویان هستند.

*دانشگاه علوم پزشکی تهران بالاترین رتبه تعداد هیئت علمی را داراست

رییس علوم پزشکی تهران ضمن تأکید بر رتبه برتر دانشگاه از نظر تعداد هیئت علمی تصریح کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران 320برنامه آموزشی را دنبال می کند که عمده آنها در حوزه تحصیلات تکمیلی هستند. بطوریکه سال گذشته 14 رشته جدید را تأسیس کرده ایم و این افتخار را داریم که 75درصد داوطلبان برتر وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران می شوند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از 20هزار دانشجو  بزرگترین دانشگاه پزشکی کشور است و دانشکده های تخصصی بزرگی همچون دانشکده بهداشت ، دندانپزشکی ، داروسازی و دیگر رشته ها بیشترین نقش را در حوزه سلامت کشور دارند.

وی در خصوص پردیس بین المللی دانشگاه تهران در جزیره کیش گفت: هم اکنون در این پردیس بین المللی 15 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند، که در برنامه آینده این دانشگاه ارتقا این تعداد دانشجو به 500 دانشجوی خارجی است.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد:‌ تلاش ما براین است تا فعالیت های مجموعه پزشکی دانشگاه را در عرصه بین المللی افزایش دهیم و امید است پزشکان و داروسازان ضمن آشنایی و فراگیری طب نوین طب سنتی را احیا کنند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار