معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان داور نخستین جشنواره ادبی «طهورا» شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ تیمور آقامحمدی به عنوان یکی از دو داور بخش داستان کوتاه، روزهای دوشنبه و سه شنبه، دوم و سوم مهرماه در نخستین جشنواره ادبی «طهورا» حضور خواهد داشت.
نخستین جشنواره ادبی «طهورا» به همت کانون شعر و ادب امورفرهنگی و فوق برنامه دانشگاه سوره و با محوریت ائمه اطهار(ع) و با نگاه ویژه به امام علی النقی(ع)، در زمینه شعر و داستان کوتاه و با اهدافی نظیر شناخت فضایل و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع)، خلق و تولید آثار ادبی در زمینه ی زندگی ائمه اطهار(ع)، شناسایی استعدادهای ادبی و معرفی آنان در سطح کشور و اعتلاء و رشد کمی و کیفی رشته های ادبی با تکیه بر ارزش های اسلامی برگزار می شود.
همچنین مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان از حضور نمایندگان تئاتر حوزه هنری استان در نهمین جشنواره منطقه ای تئاتر ماه خبر داد.
نیما بیگلریان افزود: نمایش روزهای آرام آقای آرام به نویسندگی و کارگردانی احمد بیگلریان و نمایش «نقالی قالی» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی، دو نمایش حوزه هنری استان همدان هستند که در بخش نمایش صحنه ای جشنواره منطقه ای تئاتر ماه حضور می یابند.                             
وی اظهار داشت: این دو نمایش، محصول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان است که طی جلساتی با حضور حمید رضا نعیمی، از اساتید برجسته کشوری و نویسنده و کارگردان تئاتر، به مرحله اجرا رسید و بازبینی شد.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری همدان تاکید کرد: هر دو نمایش پذیرفته شده در گونه تئاتر اجتماعی اند و نمایش «نقالی قالی»، کاری از هنرمندان شهرستان ملایر است که نشاندهنده توجه واحد نمایش به دیگر شهرستانهای استان است.   
بیگلریان گفت: متن 27 نمایشنامه به حوزه هنری همدان ارسال شد که از بین آنها 5 اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره تئاتر ماه ارسال و ازآن میان دو اثر برای حضور در جشنواره منطقه ای انتخاب شدند.
استان همدان در منطقه 5 همایش منطقه¬ای تئاتر ماه از 4مهر به مدت سه روز با استانهای قزوین، ایلام، لرستان، کرمانشاه و کردستان به رقابت خواهد پرداخت./س
برچسب ها: حوزه هنری ، داستان ، طهورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.