داور سابق بین المللی کشورمان گفت: از قضاوت رسمی خداحافظی کردم ولی در محلات و زمین خاکی قضاوت می‌کنم.

مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: از لیست بین المللی داوران خط خوردم و دیگر برای داوری انگیزه نداشتم یک سال پیش باید خداحافظی می‌کردم. در این مدت که از لیست داوران بین المللی خط خوردم با استرس بالا قضاوت می‌کردم و در شرایط روحی و روانی مناسب نبودم چون با این خط خوردن برای داور چیزی باقی نماند.

* برای کمیته داوران بی اهمیت بودم

وی از بی توجهی کمیته داوران به او این چنین می‌گوید: توان گذشته را نداشتم چون از لیست داوری بین المللی خط خورده بودم. سال قبل این موضوع را به اطلاع تاج رساندم که چرا از لیست داوری بین المللی خط خوردم ولی تاج مرا به کمیته داوران ارجاع داد و گفت: نگران نباش با حسین عسگری هماهنگی می‌کنم تا به قضاوت‌های بین المللی بازگردی ولی یک سال بدون این کار طی شد و این نشان می‌دهد که من برای کمیته داوران بی اهمیت بودم.

* سال 86 بهترین کمک داور بودم

کریمی در مورد انتخاب به عنوان بهترین کمک داور ایران اظهار داشت: در سال 1386 در مجموعه انقلاب به عنوان بهترین کمک داور انتخاب شدم و مظفری زاده نیز داور برتر و از دست معاون رئیس جمهور هدیه دریافت کردم ولی 5 سال بعد کمیته داوران مرا از ليست داوران بين المللي خط زد.

*  به داورانی که خط خوردند توصیه می‌کنم خداحافظی کنند

وی در مورد داورانی که از لیست بین المللی خط خوردند، گفت: به چهار کمک داور که از لیست بین المللی خط خوردند توصیه می‌کنم همین حالا از داوری خداحافظی کنند چون یک سال دیگر به جایی که من هستم خواهند رسید.

*  قانون داوری را زیر پا گذاشتم

کریمی در مورد اشتباه آخرش افزود: در بازی فولاد خوزستان و ذوب آهن در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال قبل از این که در دقیقه 89 اشتباه آفساید گیری داشته باشم در دقیقه 30 وقتی اسماعیل شریفات فحاشی کرد باید او را اخراج می‌کردم و در آنجا من با دلیل اخراج نکردن شریفات قانون را زیر پا گذاشتم.

وی ادامه داد: در آن لحظه اگر شریفات را اخراج می‌کردم فولادی‌ها معترض می‌شدند که مرتضی کریمی با ما مشکل دارد.

*  فیلم هندی نیست، من رفتم

کریمی تصریح کرد: 6 سال دیگر می‌توانستم در داوری باشم ولی از فوتبال و داوری رسمی خداحافظی کردم و دیگر به داوری باز نمی‌گردم. اين موضوع مانند فیلم هندی نیست و واقعا از داوري خداحافظی کردم.

* وقتی اشتباه کردم که اشتباهم را قبول نکردم

وی در مورد عدم پذیرش اشتباهش در دربی 71 گفت: زمانی اشتباه کردم که در دربی هفتاد و یکم به اشتباه انجام شده خودم اعتراف نکردم وقتی کارشناسان گفتند که اشتباه کردی باید آن را قبول می‌کردم.

کریمی ادامه داد: از دایی و طرفداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم آنها همیشه با رفتار شایسته باعث خجالت من شدند دایی بارها مرا دید ولی آن صحنه را به من گوشزد نکرد از کاشانی که معلم من بوده است هم عذرخواهی می‌کنم و همه مرا حلال کنند.

* اندازه یک آبدارچی باشگاه فوتبال پول نگرفتم

وی در مورد پرداخت‌های داوران در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان درجه سه فوتبال کشورمان قراردادهای 300 میلیون تومانی با باشگاه‌های فوتبال می‌بندند ولی کل سال حقوق من 5 میلیون تومان هم نمی‌شود آبدارچی یک باشگاه فوتبال هم از داوران بیشتر پول می‌گیرد.

* خداحافظی کنم چیزی را از دست نمی‌دهم ولی بازیکنان!

کریمی در مورد خداحافظی داوران و بازیکنان تأکید کرد: اگر داوری از فوتبال خداحافظی کند چیزی از دست نمی‌دهد اما بازیکنان برای بازی کردن لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو و فوتبال محلات را انتخاب خواهند کرد تا حق الزحمه دریافت کنند.

 *از داوری یک جا 8 میلیون نگرفتم

وی ادامه داد: در 22 سال قضاوتم شاید 8 میلیون تومان از داوری گرفتم ولی این مبلغ یکجا به من پرداخت نشد و در حال حاضر فقط یک موتور سیکلت دارم.

 *در محلات قضاوت می‌کنم

کریمی در مورد ادامه قضاوت گفت: من از قضاوت رسمی خداحافظی کردم و از این پس در زمین خاکی و سطح محلات قضاوت می‌کنم چون قضاوت در فوتبال را دوست دارم.

 *لباس‌های داوری را بخشیدم

وی در مورد بخشش لباسهای اورجینال داوری تأکید کرد: لباس‌های داوری خودم را به یک داور درجه پائین‌تر بخشیدم چون لباس‌های من اورجینال بود./ق

برچسب ها: کریمی ، محلات ، قضاوت ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار