يك كارشناس سياست خارجي گفت: رژيم صهيونيستي براي تغيير وضعيت سياسي، امنيتي و ژئوپوليتيكي منطقه، تهديد عليه ايران را در پيش گرفته است چرا‌‌ كه با تصورات غلط، معتقد است با حمله به ايران شرايط موجود را بر هم زده و بقاي خود را تضمين مي‌كند.

جواد منصوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگارن؛ با اشاره به تهديدهاي بي‌اساس رژيم غاصب صهيونيستي عليه ايران، گفت: روند تحولات در خاورميانه و شمال آفريقا به زيان رژيم صهيونيستي بوده و آگاهي جهان اسلام و قيام مسلمانان در مواجهه با سلطه غرب و مقابله سياسي- تبليغاتي با اين رژيم گسترش پيدا كرده و نشان مي‌دهد كه نهضت ضدصهيونيستي منطقه در حال تقويت است.

وي افزود: تلاش سران رژيم صهيونيستي براي مقابله با جريان ضد صهيونيستي در جهت منحرف كردن و آرام ساختن آن موفقيتي نداشته است چراكه اين حركت‌ها ادامه داشته و پيشرفت زيادي كرده‌اند.

اين كارشناس سياست خارجي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي براي تغيير وضعيت سياسي، امنيتي و ژئوپوليتيكي منطقه، تهديد عليه ايران را در پيش گرفته است چرا‌‌ كه تصورش بر اين است كه با حمله به اين كشور شرايط موجود را بر هم زده و بقاي خود را تضمين مي‌كند.

وي با اشاره به اهميت خاورميانه تأكيد كرد: از آنجايي كه 66 درصد نفت مصرفي كشورهاي بزرگ دنيا از خاورمينه صادر مي‌شود، اين رژيم با اتخاذ سياست‌هاي نادرست و محاسبات غلط، باعث ايجاد اخلال در صدور نفت شده و رابطه بين نفت و وضعيت اقتصادي كشورهاي ديگر را تحت تإثير قرار مي‌دهد.

اين كارشناس اضافه كرد: در اين مقطع كه آمريكا در آستانه انتخابات قرار دارد، رژيم صهيونيستي براي پيگيري اهداف خود كانديداهاي رياست جمهوري در اين كشور را تحت فشار قرار داده است چرا كه مي‌داند نفوذ لابي صهيونيستي در آراي آنها اهميت خاصي دارد.

وي تأكيد كرد: آمريكا و اروپا درگير مشكلات حاد اجتماعي و اقتصادي بوده و مي‌دانند كه هرگونه درگيري عواقب زيانباري براي جهان و به ويژه خودشان خواهد داشت لذا در اين مقطع اعتناي چنداني به نظرات رژيم صهيونيستي نكرده و اين امر باعث خشم و عصبانيت اين رژيم شده است.

منصوري در پايان خاطر نشان كرد: بسياري از روساي دولتها و حتي اوباما اظهار داشته‌اند كه در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل حاضر به ديدار نتانياهو؛ نخست وزير رژيم صهيونيستي نبوده و اين امر اختلاف نظرهاي آنها با اين رژيم را نشان مي‌دهد در حالي كه طرف مقابل احساس نياز شديدي به حمايت امريكا و اروپا از خود دارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار