معاون جهاد کشاورزی خوزستان نبود صنایع تبدیلی را در استان اصلی‌ترین مشکل کشاورزی در خوزستان عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمد قاسمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: نبود صنایع تبدیلی و جانبی در بخش کشاورزی اصلی‌ترین مشکل کشاورزان در خوزستان محسوب می‌شود و باید در این باره چاره‌اندیشی کرد تا مشکل کشاورزان در این‌باره حل شود و ارزش افزوده تولیدات کشاورزی افزایش یابد.

قاسمی‌نژاد افزود: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای رفع مشکلات و راه‌اندازی صنایع جانبی و تبدیلی در خوزستان انجام شده است ولی متاسفانه تاکنون توفیقات چشم‌گیری در این‌باره نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این صنایع در خوزستان تأکید کرد: راه‌اندازی صنایع جانبی و تبدیلی در خوزستان باید اولویت نخست باشد و تلاش کنیم تا استان خوزستان به جایگاه مناسب خود در این‌باره برسد.

معاون زراعت جهاد کشاورزی خوزستان افزود: برای مثال کنجد در خوزستان 11 تا 15 هزار هکتار کشت می‌شود ولی صنعت تبدیلی در این‌باره در خوزستان وجود ندارد و کنجد خوزستان بدون فرآوری و به صورت مستقیم در بازار استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: کنجد خوزستان در شرایط کنونی بیشتر در کارگاه‌های سنتی به ارده و یا نهایتا به روغن کنجد سنتی تبدیل می‌شود که این کمترین اقدامی است که می‌توانیم برای فرآوری این محصول پر‌فرآورده انجام دهیم./س
برچسب ها: صنایع ، اصلی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.