پس از درج نامه مشکوک تعلیق جودو با تصویر از سوی باشگاه خبرنگاران، تحقیقات تکمیلی رد اين زمينه از مسئولان جودو ادامه یافت.

 گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، طبق اطلاع ما از منابع آگاه فدراسیون جودو، نامه فوق که از سوی اتحادیه جودوی آسیا به کمیته ملی المپیک ایران ارسال شده است با نقشه از قبل طراحی شده از سوی برخی مخالفان فدراسیون فعلی که البته ارتباط نزدیکی با اتحادیه جودوی آسیا دارند مطرح شده است و شاید به فاصله چند روز مانده به مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو این تحرکات و جريان سازی ها به نوعی جو جودو را متشنج کرده است و البته با بحث رشوه و .... ادانه يافت و با وجود اینکه خاطر ما را آزرد استاما صحت و سقم این قضیه هنوز بر کسی اثبات نشده است.

اعتقاد ما این است که در فضای کاملاً شفاف وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو حتی مخالفان آنها می بایست به نوعی جامعه ورزشی را عاری از تنش ها و تهمت ها يي کنند که می توانند به  پيکره ورزش ما لطمه بزندو اساس جوانمردي و ماهيت ورزش را زير سئوال ببرد.

در هر درگیری به هر حال طرفین دعوا ادعایی دارند که بایست بررسی کامل شود و نتیجه کامل را مرجعی ذی صلاح ارائه دهد.

لذا ادعای تعلیق از چند جنبه مورد بحث و بررسی است که می بايست کنکاش شود ابتدا اینکه اگر ما در مسابقات ازبکستان متخلف بوده ایم یا رشوهاي پرداخت  یا اخذ شده چرا از آن زمان تا به حال در اینباره صحبتی به میان نیامده و ما در المپیک هم مشکل خاصی نداشتیم ضمن اینکه در بخش بعد می بایستی این موضوع را بررسی کرد که چرا اتحادیه جودوی آسیا نامه  را به کمیته ملی المپیک فرستاده است آیا این اتحادیه صلاحیت ارسال نامه آن هم به این شکل موجود را داشته و دارد؟

ضمن اینکه کمیته ملی المپیک در اینگونه موارد فقط می تواند به کمیته بین المللی المپیک استناد کند؟

و.....

بنابراین شاید پشت پرده قضایای تعلیق که چند ماهی است نسبت به این واژه حساسیت پیدا کرده ایم از بس که شنیدیم شنا تعلیق شد قایقرانی تعلیق شد، دوچرخه سواری تعلیق شد.... نکات مهمتری نهفته باشد، خدا نکند که اختلافات درونی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و رؤسای برکنار شده و سرپرستان فعلی این آشفته بازار را رونق داده باشد که آنوقت جامعه ورزش شخصیت های این داستان ها را نخواهد بخشید.

به تازگی خبری از منابع آگاه رسیده است که  نامه ایاز ازبکستان در این خصوص صادر شده است و البته دسترسی به این نامه برای ما امکان پذیر است اما به دلیل fبرخي ملاحظات و شرایط موجود به هیچ وجه قصد انتشار آن را نداریم و برای طرفین دعوی نیز این فرصت را قائل هستیم تا به طور برابر مستندات خود را منتشر کنند و امیدواریم که بحث تعلیق برای هیچکدام از فدراسیون های ما پیش نیاید البته اگر درایت شخص وزیر محترم ورزش و دیگر مسئولان به حل این مسائل کمک کند باورکنید خسته شدیم انقدر خبرهای ضد و نقیض در مورد تعلیق رشته های مختلف شنیدیم.

اما بهتر است به عنوان مثال یک نمونه خدمت مخاطبان عزیز عرضه کنیم، هم اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستیم شنیدیم که مجمع فدراسیون تیر و کمان  برگزارشد و برخی مسئولان ورزش معتقدند برگزاری این مجمع غیر قانونی است و همین باعث می شود ورزش ما به طور کلی تعلیق شود این هم از شنیده های جدید که روزانه بارها به گوش ما و شما می رسد.

 دعواي رياست ، کميته ملي المپيک ، فدراسيون ها ،فضاي ورزش را مسموم کرده است بايد شتاب کنيد اگر نه هم ورزش متضرر مي شود هم پيشينه خود را به باد مي دهيد./با

 گزارش از اکبر باقری

برچسب ها: جودو ، تعلیق ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار