معاون وزیر و رييس مركز دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصيلي 92-91 پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با وزيدن نسيم دل‌انگيز «مهر»، ديگر بار شميم دل‌انگيز معرفت و آگاهي فضاي جامعه را عطرآگين مي‌كند و دروازه‌هاي بينش و دانايي به روي صدها هزار دانش‌پژوه مشتاق آغوش مي‌گشايد.

مهر ماه فرا مي‌رسد و بارديگر زير باران لطف و رحمت الهي و رو به سوي قبله نور، نماز دانايي اقامه مي‌كنيم و جان و تن را در زلال قطره‌هاي الماس‌گون «دانش و آگاهي» شست و شو مي‌دهيم.

سالي ديگر را با نام روشن حضرت دوست كه هستي همه‌ي ما وامدار عنايت اوست، آغاز مي‌كنيم. قطره قطره به هم مي‌پيونديم، دريا مي‌شويم و سرودخوان دل به آبي آسمان مي‌سپاريم و پرواز را مي‌آموزيم، پرواز در بيكرانه‌ي آسمان «علم و معرفت» و حركت به سوي دروازه‌هاي طلايي فرهيختگي و روشن‌انديشي.

عزيزانم ! ضمن عرض تبريك فرارسيدن سال تحصيلي جديد و با آرزوي اين كه سال جديد، سالي سرشار از اميد، نشاط ، تفاهم، همدلي، همزباني، تحقيق و پژوهش، مشاركت و تعاون، قانون‌گرايي و ارزش‌مداري باشد، در طليعه‌ي اين سال، يادآوري نكاتي را ضروري مي‌دانم كه اجمالاَ به آنها اشاره‌ مي‌شود:

1-از آنجا كه سال تحصيلي جديد به ابتكار رهبر فرزانه انقلاب به نام سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» نام‌گذاري شده است، يكي از رسالت‌هاي جامعه‌ي دانشگاهي در اين سال، اهتمام جدي در حوزه‌ي «توليد علم» است. چرا كه بزرگترين سرمايه‌ي هر جامعه‌اي «اندوخته‌هاي علمي و توانمندي‌هاي پژوهشي» آن جامعه و وجود دانشمندان بصير و خودآگاه است. از همين رو رسالت اصلي نهاد آموزش عالي كشور، فراهم كردن بستر مناسب براي به فعليت درآمدن توانايي‌هاي بالقوه علمي ـ فرهنگي جامعه است.

2-رسالت اصلي شما دانشجويان عزيز نيز در اين سال، جهاد علمي و فتح سنگرهاي تحقيق و پژوهش است. تغافل از اين مهم و به حاشيه راندن كاركرد آموزشي و علمي دانشگاه – به هر دليل – ظلمي بزرگ به دانشگاه و دانشجوست. بنابراين بايد توجه داشت كه تحقيق و پژوهش و «دانش محوري» بايد در رأس هرم دانشگاه و ساير فعاليت‌ها در طول آن قرار بگيرد.

3-از آنجا كه در اسلام دانشگاه و دانشجو از قداست و ارزش خاصي برخوردار است، بر شما دانشجويان عزيز فرضي واجب است كه در پاسداشت حرمت دانشگاه و حفظ حريم دانش، نهايت سعي و كوشش خود را به كار بنديد. براي تحقق اين مهم، پسنديده است كه فعاليت‌ها و حركت‌هاي فرهنگي ـ سياسي خويش را با عنايت به منافع و مصالح ملي و در چارچوب قواعد و ضوابط موجود دانشگاهي ساماندهي كنيد تا متضمن بلوغ و بالندگي سياسي جامعه باشد.

4-اختلاف سلايق و آراء ـ بخصوص در محيط‌هاي دانشجويي ـ امري طبيعي و لازمه‌ي روح نقد، گفت‌وگو و پرسش‌گري است. ولي به موازات آن، تقويت سعه‌ي صدر و روحيه تحمل در عرصه تقابل و تضارب آراء و افكار، امري ضروري است. در غير اين صورت، دشمنان به كمين نشسته فرهنگي، با دامن زدن به اختلافات و رو در رو قرار دادن ما، زمينه را براي بهره‌برداري‌هاي سياسي آماده مي‌كنند كه غفلت از اين نكته اساسي، ممكن است دانشگاه و دانشجو را مبتلا به چالش‌هاي فرصت‌سوز كند، كه اميد است با هوشياري و آگاهي شما عزيزان، اين ترفند دشمن، نقش بر آب شود.

در خاتمه با تبريك مجدد سال تحصيلي 92 – 91 به همه دانشگاهيان، استادان، مربيان، معلمان، دانشجويان و دانش‌آموزان عزيز و بزرگوار از خداوند متعال مي‌خواهم كه اين سال را براي جامعه‌ي دانشگاهي ما و عموم ملت شريف ايران، سالي قرين با موفقيت و پيروزي‌هاي چشمگير در عرصه‌ي علم و فرهنگ، سال شكوفايي و باروري خلاقيت‌ها و استعدادها و سال بلوغ و بالندگي سياسي و فرهنگي ما قرار دهد. ان شاء ا...

 

دكتر محمد حسين آيتي

معاون وزير و رييس مركز دانشجويي و فرهنگي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار