يك دوستدار ميراث فرهنگي گفت: نبود مديريت متمركز يكي از مشكلات جزيره گردشگری سد شهيد عباس‌پور است.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛غلامرضا جليلي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار كرد: سد شهيد عباس‌پور از بزرگترين سدهاي ايران است. این سد در جنوب غربي كشور قرار دارد و مي‌توان گفت اولين سدي است كه روي رودخانه كارون ساخته شد.

وي افزود: ساخت اين پل در سال 1348 شروع شد و در سال 1355 به بهره‌برداري رسيد. اين سد بتني دو قوسي است. ارتفاع ‌آن از پي 200 متر، طول تاج آن 380 متر و عرض آن شش متر است. همچنين طول درياچه پشت سد 75 كيلومتر است.

جليلي‌نيا در خصوص جزيره گردشگری سد شهيد عباس‌پور بيان كرد: اين جزيره با پلاژهاي مجهز و شامل 12 ويلا به صورت يك‌خوابه، دوخوابه و سه‌خوابه است. در اين جزيره تالار پذيرايي، سالن‌هاي غذاخوري، سالن‌هاي ورزشي، فضاي سمينار و نشست و استخر سرپوشيده وجود دارد.

وي ادامه داد: اين جزيره فضايی بسيار سرسبز و زيبایی دارد و گردشگران زيادي در تمام فصول سال به آن‌ جا مي‌آيند و اقامت مي‌كنند.

جليلي‌نيا گفت: در زمينه ماهي‌گيري و قايق‌راني هم امكاناتي وجود دارد كه گردشگران مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. تنگه ليموها واقع در پشت درياچه‌ و دشت زيباي گل از فضاهاي بسيار زيباي آن منطقه است.

وي ادامه داد: گاهی نبود مديريت در جزيره سد شهيد عباس‌پور باعث سرگرداني مسافران مي‌شود. وجود مديريت متمركز در اين منطقه مي‌تواند بسيار موثر باشد. از ديگر مشكلات این منطقه هزينه بالا به ويژه برای پلاژها است./س


برچسب ها: جزیره ، سد ، متمرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.