همايش معارفه ورودي هاي جديد دانشگاه امام رضا (ع) با شركت1200 دانشجوي اين دانشگاه و با حضور قائم مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام و المسلمين محمد كاظم راشد يزدي در جمع دختران  ورودي جديد اين دانشگاه به معرفي جايگاه والاي زن در خانواده و اجتماع پرداخت و گفت: زنان در نگاه اسلام داراي جايگاه بالايي هستنند، پس بايد جايگاه و منزلت خود را بشناسند و در راستاي تحقق آن قدم‌هاي بلندي را بردارند.
 راشد یزدی با اشاره به برخي خرافات،درباره زنان در زمان گذشته اضافه كرد: زنان در طول تاريخ همواره مورد ناهنجاري‌هاي بسياري قرار گرفته‌اند، برخوردهاي ناپسند عرب جاهليت در شبه جزيره عربستان قبل از اسلام نيز از همين قبيل است.
اوي افزود: امروزه در دنياي سرمايه‌داري، با زنان به عنوان كالا برخورد مي‌كنند كه اين مسأله سخت‌ترين و مهلك‌ترين آسيب‌ها را به اجتماع و بنيان خانواده وارد مي‌كند.
راشد يزدي با بيان اين مطلب كه زن در اسلام محبوب، مطلوب و معشوق است تصريح كرد: زنان جامعه با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در زندگي خود مي‌توانند همواره زندگي آرام و بدون دغدغه‌اي را سپري كنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمهدي  واعظ ‌موسوي نيز در جمع پسران ورودي جديد اين دانشگاه حركت و همت را در عرصه علم مهم دانست و عنوان كرد: شما  با حركت در مسير همت، غيرت و شجاعت مي‌توانيد در جهت تعالي اهدافتان قدم برداريد.
ميرزايي رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) نيز در جمع دانشجويان پسر اين دانشگاه افزود: در زندگي هر يك از ما و شما نقاط عطف و اتفاقات خوبي اتفاق افتاده است كه اين توفيق نصيب ما شده است.
 وي با اشاره به پيشگام بودن در عرصه ايجاد و ارائه رشته‌هاي روز آمد در اين دانشگاه عنوان كرد اين دانشگاه به زودي در حوزه فعاليت‌هاي ملي و فرا ملي نقش، آفريني خواهد كرد. ميرزايي در ادامه اظهار كرد: انسان براي اوج گرفتن نياز به علم، تخصص، تعهد و تدّين دارد و اين دانشگاه نيز خلاقيت و نوآوري را با كمك شما عزيزان در برنامه‌هايش دارد.
 لازم به ذكر است: اين همايش با حضورقائم مقام توليت آستان قدس رضوي و مسئولان اين دانشگاه برگزار شد./ب
برچسب ها: معارفه ، دانشگاه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.