مهری مهرپور ، اولین داور زن ایرانی است که به صورت رسمی در مسابقات جودو قهرمانی اسیای نوجوانان و جوانان که از 5 مهر در تایوان برگزار می شود به قضاوت خواهد پرداخت.

 مهری مهری پور، رئیس کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: خوشبختانه حضور یک بانوی محجبه ایرانی در مسابقات آسیایی جهش بزرگی است در بخش داوری بانوان تا بتوانند در میادین بین المللی به استقلال دست یابند .
 وی افزود: از این که توانستم سومین سهمیه داوری از ایران را بگیرم بسیار افتخار می  کنم و قصد دارم با قضاوت بدون نقص و بی حاشیه ام در این رقابت ها قدرت یک بانوی ایرانی را به رخ همگان بکشیم و به طور حتم حضور یک زن محجبه در میان تاتامی بازتاب خبری بسیاری خواهد داشت و همین امر فرصت مناسبی است تا پایم یک زن ایرانی را به همگان برسانم.
مهرپور اظهار داشت: به عنوان داور مسابقه تلاش خود را کار می گیریم تا بهترین و عادلانه ترین قضاوت را در این دوره از مسابقات انجام دهد از این رو حتی در صورت قضاوت دیدار جودو کاران ایرانی نیز عدالت را برقرار و حق را به درستی اجرا می کنم.
 اولین داور رسمی زن ایرانی در مسابقات آسیا در خصوص سطح مسابقات و عملکرد دخترانمان در این رقابت ها اظهار داشت: به طور قطع سطح این رقابت ها هم از لحاظ کیفی و کمی بسیار بالا خواهد بود چرا که بهترین بانوان جودو کار در قاره آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت و با شناخت و توانایی که از دختران جوان و نوجوان کشورمان دارم مطمئن هستم که در این رقابت ها به بهترین نحو حضور خواهند داشت و رقبای خود را یکی پس از دیگری از میدان برخواهند داشت. وی در ادامه افزود: دختران جوان ما از لحاظ قدرت بدنی و جسمانی چیزی از دیگر جودو کاران کم ندارند و تنها نداشتن تجربه حضور در میادین بین المللی و آمادگی جسمانی مناسب است که باعث کاهش بازدهی آنان می شود.
 مهرپور در خصوص کمیته داوران بانوان بیان داشت: خوشبختانه امسال قرار است تحول عظیمی در بخش داوری بانوان ایجاد شود و با توجه به گفتگوهایی که با علی محمد عزیزی رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو داشتیم  در نظر داریم با برگزاری کلاس های متعدد داوری ، داوران ایرانی را با آخرین قوانین آشنا کنیم و آموزش های لازم را در جهت حضور در مسابقات بین المللی در اختیار آنان قرار دهیم.تا بتوانیم در دوره های بعدی از داوران بیشتری در عرصه های بین المللی داشته باشیم.
وی در پایان از مسئولان فدراسیون جودو به خاطر اعتماد بو انتخاب وی به عنوان اولین داور رسمی زن در این رقابت ها تشکر و قدردانی کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار