تلاش هنرمندان جوان در قالب آثار اجرايي اين جشنواره نويد دهنده قدم گذاري آن ها در مسير درست بود.

ستاره اسكندري هنرمند تئاتر و تلويزيون كه از اعضاي هيئت داوران چهارمين جشنواره اميد بود در خصوص كيفيت آثار شركت كننده در اين دوره به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: ما 12 اثر را در اين جشنواره ديديم و مورد بررسي قرار داديم كه به نظرم قابل توجه بود اين ‌آثار نويددهنده‌ي اين مسئله است كه هنرمندان جوان به منظور كار در حوزه تئاتر از راه درست وارد شده و تلاش مي‌كنند.
وي افزود: آينده اين هنرمندان در تنهايي مطلقي كه هم اكنون حضور دارند رقم نمي‌خورد بلكه بايد تحت حمايت مسئولان و سياست گذاران قرار بگيرند و بهاي بيشتري به آن ها داده شود.
اسكندري بيان كرد: جشنواره اميد به صورت خصوصي برگزار مي شود و در واقع برپايه اعتماد چند شخص پا گرفته است اين جشنواراه بايد به مراحل پيشرفته اي برسد و اين اتفاق تنها با حمايت بوجود مي آ‌يد.
وي با اشاره به اين كه شور و هيجان استعداد و سواد در هنرمندان جوان زياد است، بيان كرد: به طور حتم هنرجويان و هنرمندان جوان تئاتر كه در حال حاضر به فعاليت مي پردازند در صورت پشتيباني مي‌توانند آينده تئاتر را رقم بزنند.
وي در رابطه با جذب هنرمندان تئاتر به فعاليت تصوير اظهار كرد: به نظرم بزرگترين دليل براي اين اتفاق نبود حمايت درست از طرف مسئولان و ثبات كاري است.
وي افزود: مشكل تئاتر در گذشته تنها مسئله مالي و اقتصادي وتامين نشدن آن بود اما اكنون هيچ تضميني براي نتيجه بخشي تلاش هنرمندان وجود ندارد و به  همين خاطر آنها بخصوص نسل جوان خيلي زود دچار سرشكستگي و سرخوردگي مي شوند.
وي ادامه داد: به همين خاطر است كه بسياري از آن ها به سمت فعاليت هاي تصويري مي‌روند تا ديده شوند و تا حدي مشكلات مالي شان رفع گردد.
اسكندري بيان كرد: متاسفانه در تئاتر آنقدر سليقه حاكم شده كه كساني كه به فعاليت مي پردازند با حفظ خطوط قرمز نيز به نتيجه كارشان اطمينان ندارند و مطمئن نيستند كه زحمتشان چقدر نتيجه بخش است.
اين هنرمند تصريح كرد: تئاتر براي هر هنرمندي قابل بحث است و كساني كه از سينما وارد تئاتر مي شوند به نوعي قصد دارند خودشان را در اين عرصه نيز بسنجند و تئاتر نيز به خاطر مجبور بودنش به اين مسئله نياز پيدا مي‌كند كه با دعوت از دوستان سينما به جذب مخاطب كمك كند.
وي با  بيان اينكه با جداسازي بازيگران در سينما و تئاتر و تلويزيون مخالف است گفت: به نظرم هر بازيگري حق دارد كه در هر عرصه اي حضور پيدا كند و اين تجربه را در كارنامه خود بگذارد به شرط اين كه شرايط آن عرصه را در نظر بگيرد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار