زنجان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور به ویژه در بخش طبیعت را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون امور عمرانی استاندار زنجان به عملکرد مطلوب مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان طی مدیریت خود در این حوزه اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌های به عمل آمده بیانگر این عملکرد مثبت است که در اذهان خواهد ماند.

کریمی به تقدیر مستمر و چندین باره نماینده ولی فقیه در استان زنجان از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت مساجد اشاره کرد و افزود: 12 مسجد تاریخی استان زنجان در این مدت بازسازی و مرمت شده است.

وی آخرین مورد بازسازی مسجد را بازسازی سر درب مسجد جامع زنجان اعلام و تصریح کرد:این بازسازی یک الگوی خوب در خیابان امام محسوب می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به جایگاه رفیع گنبد سلطانیه در بین آثار تاریخی ثبت شده در جهان اشاره کرد و افزود: اقدام موثری برای بازسازی گنبد و محوطه این گنبد انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بر ضرورت فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تبدیل استان زنجان به قطب گردشگری در سطح کشور تاکید کرد و گفت: با فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌ها است که امکان حضور گردشگر در مناطق مستعد گردشگری فراهم می‌شود.

کریمی به اختصاص یک زمین 10 هکتاری در ورودی شهر زنجان به منظور ایجاد مجموعه‌ای برای حوزه صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود./س
برچسب ها: زنجان ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.