معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آبادان گفت: عدم‌ لایروبی حاشیه رودخانه‌ها، روند کشاورزی آبادان را کند و در برخی نقاط مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛شهاب صدیقی  اظهار کرد: لایروبی جوی و کانال‌های فاضلاب شهرستان در مناطق مختلف توسط ارگان‌های مرتبط نظیر شهرداری و آبفا باید انجام شود.

وی با اشاره به برخی از این مناطق حساس در شهر تصریح کرد: میدان طیب تا میدان ابوالحسن، کوی کارگر مناطق شرکتی، کانال دو متری خیابان دبستان که آخرین لایروبی در این منطقه سه سال پیش انجام شده است، کانال بازار فیه و برخی مناطق ذوالفقاری که نیازمند لایروبی هستند.

معاون فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: این امور باید هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه لایروبی و مشکلات ساکنان این مناطق مرتفع شود.

* مناطق بحرانی حاشیه رودخانه‌ها نیاز به لایروبی دارد

وی در ادامه به بارندگی‌های شدید سال پیش اشاره کرد و گفت: به دلیل بارندگی‌های شدید سال پیش، رودخانه بهمنشیر بالا آمد و همین امر موجب آبگرفتگی سه نقطه شهر نظیر بهمن 21، زیر پل ابوالحسن و انتهای خیابان کشتارگاه شد.

صدیقی اظهار امیدواری كرد: با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات در دستور کار امسال با چنین مشکلی در فصل بارندگی برخورد نکنیم.

صديقي افزود: مناطق بحرانی حاشیه رودخانه‌ها نیاز به لایروبی دارد که به دلیل انباشت مواد زائد و عدم لایروبی چندین ساله بدون استفاده و غیر قابل کشاورزی مانده است.

معاون فرماندار آبادان با اشاره به برخی از این مناطق اشاره کرد و افزود: محدوده اطراف تصفیه خانه فیه و سلج شرقی از جمله این مناطق مستعد برای کشت و کار کشاورزی است./ب
برچسب ها: لایروبی ، حاشیه ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.