عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران گفت: با 50 هزار تومان هم می توان برای جوانان اشتغال زایی کرد.

نوید کمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: امروزه در سراسر جهان و کشور ما داشتن سرمایه مناسب در شروع کسب و کار شرط لازم است اما در دنیای امروز کافی نیست. 
 وی ادامه داد: کارآفرینی اشاره اقدامی هدف مند  از جانب فرد یا گروهی جهت انجام کاری مشخص با هدفی مشخص است و کارآفرین شخصی است که با قبول ریسک به ایجاد محصولی جدید و یا توسعه مفاهیم موجود می پردازد. به عبارت دیگر، کارآفرین با پیگیری فرصت ها و قبول ریسک برای بهره برداری از آن فرصت ها سر و کار دارد.
مدیر پروژه توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک خراسان رضوی تصریح کرد: در تعریف ساده می توان کار آفرین را یک انسان با قابلیت استفاده از فرصتها در جهت پیشرفت معرفی کرد به همین دلیل شروط اساسی برای کارآفرینی عبارتند از تولید ایده ، نوآفرینی یا بهبود و توسعه یک ایده قدیمی البته  در مفهوم کارآفرینی مفهوم نو بودن وجود دارد و این تازگی بیانگر به وجود آوردن ترکیبی نو از منابع موجود است.
وی بیان داشت: مبانی چنین رفتارهایی در جامعه ما به سادگی یافت می شود اما این وضعیت صرفا اولین مرحله در فرآیند کارآفرینی است. در جهان امروز بسترهای گوناگونی برای بروز این گونه فعالیت ها  وجود دارد. یکی از این زمینه ها، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و شاخه ای از آن به نام تجارت الکترونیک است.
 کمالی گفت: فناوری اطلاعات با ادغام دانشهای متعدد راهکاری آسان و مناسب جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و زود بازده را فراهم آورده است .
 معاونت فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات و حجامت ایران در استان خراسان رضوی ابراز خرسندی کرد: دولت ها در دهه 80 و سال های اخیر سرمایه گذاری مناسب در حوزه توسعه روستاها نمودند و ما امروز شاهد بیش از 10 هزار  دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در کشور هستیم که مجهز به کلیه تجهیزات اولیه ارتباطی از جمله رایانه و اینترنت هستند . /ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.