معرفی چهار کتابخانه در نواحی منطقه 13؛

پاتوق های کتابخوانی در محلات

کتابخانه محل تغذیه ذهن و مکانی برای گردهمایی علاقه مندان و دوستداران کتاب است. این مراکز کتابهای مورد ضرورت مردم را در زمینه های مختلف در اختیار مردم قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کتابخانه های متعددی در سطح محلات منطقه 12 وجود دارد که پاتوق خوبی برای علاقه مندان به کتاب محسوب می شود در این گزارش کوتاه با تعدادی از این مراکز آشنا می شوید.

*کتابخانه و قرائت خانه باباطاهر در ناحیه چهار
کتابخانه باباطاهر یکی از کتابخانه های بزرگ منطقه 13 است که در خیابان دماوند، چهار راه خاقانی انتهای خیابان باباطاهر، جنب بوستان دانش آموز قرار دارد.

این کتابخانه 465 متر مساحت و دو سالن مطالعه، روزانه پذیرای مراجعه کنندگان بسیاری است.

به گفته کتابدار این کتابخانه نحوه این امانت این مرکز به صورت مخزن باز است و مراجعه کنندگان با جستجو در میان مخازن کتاب، کتاب مورد نظر خود را پیدا می کنند.

*قرائت خانه سرای محله نیروی هوایی
سرای محله نیروی هوایی دارای یک قرائت خانه بزرگ و آرام است .
به گفته مدیر سرای محله نیروی هوایی، تالار مطالعه این مرکز در دو بخش جداگانه ویژه خانم ها و آقایان فعالیت می کند.
هوایی در خصوص ساعت کار قرائت خانه سرای محله نیروی هوایی تصریح کرد: ساعت کار این قرائت خانه از ساعت 8 تا 20 برای خانم ها و 8 تا 24 برای آقایان است و علاقه مندان می توانند با پرداخت مبلغ 5 هزار تومان به عضویت این قرائت خانه در آمده و از فضای آرام و ساکت آن برای مطالعه استفاده کنند.

*کتابخانه و قرائت خانه شهید منتظری
کتابخانه و قرائت خانه شهید منتظری یک سالن مطالعه بزرگ و مجهز دارد که استفاده از آن از ساعت 8 تا 17 برای خانم ها و از ساعت 19 تا 13:30 در اختیار آقایان قرار دارد کتابدار این مرکز در خصوص نحوه ثبت نام مراجعین گفت: مراجعه کنندگان در دست داشتن کارت شناسایی و یک قطعه عکس در این مرکز، ثبت نام و از کتاب ها و سالن مطالعه آن استفاده کنند.

*کتابخانه امام خمینی(ره) در فرهنگسرای امید
به گفته کتابدار کتابخانه امام خمینی (ره) کتابخانه و قرائت خانه امام خمینی یکی از مهمترین و قدیمی ترین کتابخانه ای منطقه 13 است و زیر نظر مجموعه سازمان فرهنگی و هنری می باشد.

کتابخانه این مرکز با 500 متر مساحت و 25 هزار جلد کتاب پذیرای اقشار مختلف که برای امانت کتاب و یا مطالعه آن به این مرکز مراجعه می کنند.

گفتنی است، این کتابخانه در خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، پارک خیام، فرهنگسرای امید واقع است./ل
برچسب ها: کتابخانه ، شهرداری ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار