رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از مشکلات فنی موجود برای توسعه شبستان شیخ صدوق (ابن بابویه) خبر داد.

حجت السلام عباسیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: با توجه به اینکه طرح هایی عمرانی بقاع متبرکه از محل اعتبارات دولتی تامین نمی شود و تنها به وسیله کمک های مردمی انجام می شود و تا به امروز نزدیک به 300 میلیون تومان صرف پروژه توسعه شبستان شیخ صدوق صرف شده است و برای تکمیل و بهره برداری آن به یک میلیارد تومان دیگر نیازداریم.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر مشکل اعتبارات نداریم تصریح کرد: در حال حاضر عمده ترین مشکل ما مشکل فنی است که سبب شده طی یک سال گذشته تاکنون پروژه تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اضافه کرد: با توجه به وجود قبور در این بقعه روند کار یک مقدار سخت شده و به عنوان مثال میکسر نمی تواند داخل شود و مجبوریم با لوله کشی پمپ کم  کم بتون ریزی کنیم و کار دو هفته ای با این شرایط 6 ماه طول می کشد.
حجت السلام عباسیان افزود: در مرحله ستون زنی و پایه های شبستان هستیم و تا سه ماه آینده سقف به اتمام رسیده و این در حالی است که هیچ گونه قبری تخریب نشده و برای این کار تنها سنگ قبور را برداشته ایم.
وي خاطر نشان کرد: هدف از توسعه شبستان شیخ صدوق پذیرش بیشتر زائران بوده است چرا که مساحت فعلی 400 متر بوده و به دلیل کمبود وسعت مکانی برای برگزاری مراسم های مختلف جوابگوی نیاز شهروندان نبوده و حالا با الحاق فضای سه هزار متری امیدواریم بهتر بتوانیم به شهروندان خدمات رسانی کنیم.
شایان ذکر است، عملیات عمرانی توسعه شبستان شیخ صدوق از تابستان سال90 آغاز شده و تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد./ف

برچسب ها: عباسیان ، اوقاف ، شبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار