تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه هشدار داد عدم پیشرفت به سوی صلح با رژیم صهیونیستی موضوع تشکیل دو کشور مستقل را تهدید می کند و می تواند باعث شود فلطسینیها در رژیم آپارتاید اسرائیل تنها بمانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تشکیلات خودگردان فلسطین در گزارشی که برای اجلاس روز دوشنبه سازمان های کمک کننده در نیویورک تهیه شده آورده است: بدون حرکتی ملموس از یک رویکرد مدیریت درگیری به سوی یک توافقنامه سیاسی عادلانه و پایدار، اسرائیلیها و فلسطینیها به ناچار تحت تسلط حکومتی که با اصول آپارتاید اداره می شود قرار خواهند گرفت.

در این گزارش آمده است: وضعیت موجود نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی قابل دوام نخواهد بود.

در ادامه گزارش بیست و دو صفحه‌ای تشکیلات خودگردان آمده است: تشکیل کشور فلسطین که از نظر سیاسی و اقتصادی قابل دوام باشد بدون پایان اشغال کل کرانه غربی و نوار غزه از جمله بیت المقدس شرقی از سوی اسرائیل امکان پذیر نخواهد بود.

در این گزارش از سازمان‌های کمک کننده خواسته شده اسرائیل را برای تعطیل کردن پستهای بازرسی در کرانه غربی و دادن اجازه توسعه بدون مانع همه مناطق از جمله منطقه معروف به منطقه سی که تحت کنترل کامل اسرائیل است و حدود شصت درصد کرانه غربی را شامل می شود تحت فشار قرار دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از سازمان‌های کمک کننده خواسته است به اسرائیل به دلیل تخریب خانه های فلسطینی ها اعتراض کنند.

ائتلافی از سازمان های غیر دولتی جهانی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد میزان تخریب خانه های فلسطینی ها به بالاترین حد طی سال گذشته رسیده است.

 این ائتلاف متشکل از سی سازمان کمک رسانی ، توسعه و حقوق بشر با اشاره به آمار سازمان ملل اعلام کرد تخریب املاک فلسطینی ها طی سه سال گذشته سه برابر شده به طوری که از بیست و سه مورد در هر ماه در سال دو هزار و نه به شصت و چهار مورد در ماه در سال دو هزار و دوازده رسیده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار