آلن وست عضو مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت فلوريدا گفت اوباما نيز مانند کارتر سياست خارجي ضعيفي دارد و آمريکا را تضعيف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فاکس نيوز ؛ وست گفت فقط کافي است که به تعداد سفارت خانه ها و کنسولگري هاي آمريکا که از يازدهم سپتامبر امسال تاکنون هدف حمله قرار گرفته اند نگاه کنيم ؛ حقيقت اين است که ما يک سفير را از دست داده ايم.
از ديگر سو شماري ديگر از هواپيماهاي خود را در حمله اي در افغانستان از دست داده ايم و شماري ديگر نيز آسيب ديده اند.همه اين حوادث در طول چند هفته به وقوع پيوسته است.وي ادامه داد مساله اينجاست که اوباما فرمانده کل نيروهاي مسلح در آمريکاست و مسئوليت اين مسائل متوجه وي مي شود.

مي شنويم که جو بايدن از کشته شدن بن لادن ياد مي کند و کار را تمام شده مي داند ولي اين اشتباهي بسيار بزرگ است که بخواهيم همه تفکر راهبردي خود را روي اين مساله بنا بگذاريم. زماني که رهبر يک گروه تندرو کشته مي شود، تاريخ نشان داده است که همه تلاش اين گروه براي جايگزيني رهبر از دست رفته و پر کردن خلاء موجود است.

وست ادامه داد کشته شدن بن لادن نمي تواند مبناي سياست خارجي باشد ؛ به نظر من کساني که در اطراف ميت رامني هستند، افرادي هستند که از موضوع امنيت ملي و سياست خارجي درکي درست دارند.

مشاهده کرديم که سوزان رايس ، سفير آمريکا در سازمان ملل مدعي شده است حملات در ليبي و ديگر نقاط حملاتي از پيش برنامه ريزي شده نبودند از اين رو بايد پرسيد منظور از حملات از پيش برنامه ريزي شده چيست و چه لزومي دارد که کسي با اين مقام بخواهد چنين دروغي را بيان کند.
برچسب ها: اوباما ، سیاست ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار