يوناتن بت کليا دبير کل اتحاديه جهاني آشوري‌ها و از اعضاي هيات اجرايي اين اتحاديه بعدازظهر امروز با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي اين ديدار با اشاره به تاکيد فراوان دين مبين اسلام بر ضرورت رعايت حقوق آشنايي ديني و سابقه ديرينه زندگي مسالمت‌آميز همراه با آرامش و امنيت اقليت‌هاي مختلف ديني در کشورمان گفت: اقليت‌هاي ديني در جمهوري اسلامي ايران از امتيازات و حقوق فراواني در سايه قوانين اساسي کشور برخوردارند که بسياري از آنها در کشورهاي مدعي آزادي و دموکراسي براي اقليت‌ها وجود ندارد.

وي افزود: حضور نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي و برخورداري آنها از حقوق يکسان با ساير نمايندگان نشانگر تاکيد فراوان نظام اسلامي بر رعايت حقوق اقليت‌ها و ايجاد فرصت‌هاي مناسب براي آنها در عرصه‌هاي مختلف سياسي- اجتماعي و فرهنگي براي آنهاست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را سند ملي در اين زمينه خواند.

براساس اين گزارش يوناتن بت کليا دبير کل اتحاديه جهاني آشوري‌ها نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از نشست هيات اجرايي اين اتحاديه در تهران گفت: تمام آشوري‌ها در نقاط مختلف جهان ايران موطن اصلي خود مي‌دانند.

وي با اشاره به زندگي مسالمت‌آميز همراه با امنيت اقليت‌هاي مختلف به ويژه اقليت آشوري در ايران افزود: از ديدگاه آشوري‌ها، ايران الگوي اصلي حمايت از حقوق اقليت‌هاي ديني در جهان است.

دبير کل اتحاديه جهاني آشوري‌ها با قدرداني از حمايت‌ها و کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران از اين اقليت خواستار ادامه مساعدت‌هاي کشورمان به اين اتحاديه شد.

در اين ديدار همچنين روساي دفتر اتحاديه جهاني آشوري‌ها در آسيا، اروپا و آمريکا ضمن ارائه گزارشي از وضعيت اقليت آشوري اقدام اخير توهين به ساحت پيامبر اکرم (ص) را محکوم کرده و تاکيد کردند اين اقدام از سوي کساني انجام شده که زندگي مسالمت‌آميز پيروان اديان الهي را کنار يکديگر نمي‌خواهند و به دنبال ايجاد فضاي تنش‌آلود در مناسبات جهاني هستند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، آشوری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار