نمایش "آدم بلا ، دیوناقلا" با حضور رضا فیاضی و حسین محب اهری بازیگران پیشکسوت و شناخته شده تئاتر کودک ، برای ایفای یک نقش به همدان می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مریم کاظمی درباره اجرای نمایش "آدم بلا ، دیو ناقلا" در بخش مسابقه نوجوان جشنواره گفت: در این نمایش دو بازیگر سرشناس تئاتر و تئاتر کودک برای ایفای یک نقش همکاری دارند. رضا فیاضی و حسین محب اهری که در اجرای عمومی این نمایش همراه ما بودند قرار است اجراهای جشنواره را نیز همراهی کنند. به این ترتیب هر اجرای "آدم بلا ، دیو ناقلا" در جشنواره با نقش آفرینی یکی از این دو عزیز روی صحنه می رود.
وی با اشاره به تغییراتی که این نمایش نسبت به اجرای عمومی آن که در بهمن و اسفند 1390 انجام شد خواهد داشت گفت: در فیلم کار نکات ظریفی را دیدم که نتوانستم آن را در فشردگی اجرای عمومی تغییر بدهم و این تغییرات را در تمرینات مجدد خواهیم داشت. از آنجا که نمی توانم تمرینات مستمر به لحاظ زمان و مکان و بچه های گروه داشته باشم ، تغییرات جزعی در فرم و محتوا خواهم داشت با این حال امکان دارد اثری که روی بیننده می گذارد با اجرای عمومی تفاوت داشته باشد.
کاظمی با بیان این احتمال که یکی از بازیگران فرم نیز امکان دارد در سفر باشد گفت: با آغاز تمرینات نمایش در رقص های سه نفری تغییراتی داده ایم که برای این احتمال نیز آمادگی داشته باشیم. در گروه های سه نفره تمرین کرده ایم و از ابتدای مهر تمرینات مشترک را آغاز می کنیم.
وی درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تا این لحظه هنوز چیزی از برنامه ستاد و آن چیزی که به طور رسمی اعلام شده عریان نشده است تا مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد. در ضمن از آنجا که یکی از کسانی هستم که کارم پذیرفته شده نمی توانم  بگویم کار هیات انتخاب خوب بوده است. حال باید ستاد اجرایی شرایط سهلتری برای گروه ها فراهم کند.
وی تاکید کرد: شرایط فراخوان مشخص می کند که چه باید باشد ، نه قول های شفاهی و صحبت های در اتاق در بسته. عمل کردن به شرایط فراخوان با ارزش تر ازآن قول هایی است که شخصا ، به عنوان کسی که سالها کار می کنم، از مدیریت انتظار دارم.
مریم کاظمی روند جشنواره در سال های اخیر را رو به جلو ارزیابی کرده و افزود: در جشنواره سال 89 که نمایش "به زیرپاهات نگاه کن" برای جشنواره پذیرفته شد به دلیل عدم برنامه ریی دبیرخانه انصراف دادم. اعتراضم را با انصراف نشان دادم. اما یک سال بعد آنچه باعث شده بود انصراف دهم وجود نداشت و با نمایش دیگری به جشنواره آمدم. من به حرکت رو به جلو ، برای امتیازات بیشتر به نفع گروه های نمایشی معتقدم. هر چه می توانم انجام می دهم و همین تغییرات را قدر می گذارم./م
برچسب ها: کاظمی ، مسابقه ، جشنواره ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار