هزاران تن از ساکنان شهر قطيف در شرق عربستان تظاهراتي گسترده عليه آمريکا برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون العالم، تظاهرکنندگان از رژيم عربستان سعودي خواستند سفير خود را از آمريکا فرابخواند و سفير آمريکا را از رياض اخراج کند. آنها همچنين در خصوص ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان، به واشنگتن هشدار دادند.
تظاهرات گسترده با شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل در شهر قطيف در شرق عربستان سعودي در محکوميت فيلم آمريکايي اهانت کننده به اسلام برگزار شد. هزاران شرکت کننده در اين تظاهرات که با شعار "رحمه للعالمين" و در پاسخ به درخواست ائتلاف آزادي و عدالت برگزار شد خواستار اخراج سفير آمريکا از عربستان و اخراج آمريکا از منطقه شدند. تظاهرکنندگان همچنين پرچم هاي فرانسه و آمريکا را آتش زدند. آنها همچنين با تقبيح برخي کشورهاي عربي و اسلامي که متحد و وابسته به آمريکا هستند بر ضرورت اتخاذ موضعي جدي در دفاع از رسول اکرم(ص) تاکيد کردند.
در ادامه اين برنامه گزارشگر العالم با پخش صداي زنان تظاهرکننده که شعار مي دادند "اي مسلمانان متحد شويد" گفت: اين خواسته زناني است که در اين تظاهرات مشارکت کرده اند و بر ضرورت تصميم قاطع کشورهاي اسلامي در مقابل اهانت هايي که عليه مقدساتشان صورت مي گيرد، تاکيد مي کنند. تظاهرکنندگان معترض به همه کساني که از اين پس ممکن است براي اهانت به مقدسات مسلمانان وسوسه شوند با اين شعارشان پيام مي دهند که در مقابل آنها کوتاه نخواهند آمد.
در ادامه گزارش، تصاوير تظاهرکنندگاني پخش شد که شعار مي دادند "مردم خواستار اخراج آمريکا هستند" و "مردم خواستار اخراج سفير(آمريکا) هستند".
به رغم رعب و وحشتي که نيروهاي رژيم سعودي براي جلوگيري از اعتراضات به فيلم اهانت کننده به اسلام ايجاد کرده اند تعدادي از تظاهرکنندگان در رياض پايتخت عربستان صداي خود را براي ابراز مخالفت با ذلت و خواري که مسلمانان به آن دچار شده اند بلند کردند و خواستار فراخواندن سفير عربستان از آمريکا و اخراج سفير آمريکا از عربستان شدند تا به اين وسيله به واشنگتن فشار بياورند که پخش اين فيلم را متوقف کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار