قرعه كشي مسابقات جام باشگاه هاي آسيا ساعاتي قبل در دوحه صورت گرفت و ايران در گروه نسبتا مناسب و خوبي قرار گرفت.

جلال كوزه گري، رئيس فدراسيون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اين قرعه كشي ثامن تنها تيم اعزامي به اين رقابتها در گروه نسبتا خوبي قرار گرفته است و اميدواريم بتواند به مرحله بعد صعود كند.

وي تصريح كرد:‌ در اين قرعه كشي كه در قطر گرفته است ثامن در گروه C و با تيم هاي المطهر عربستان سعودي، العربي كويت، الاهلي بحرين و چين چون سوچين قرارگرفته است در ساير گروه ها ، گروه A تيم هاي الجيش قطر، الاسد لبنان، الاهلي كويت و الكويت كويت حضور دارند و تيم هاي الريان قطر، اماراتي الجزيره اماراتي، النور سعودي و  المسقط عماني در گروه B شركت دارند و به رقابت مي پردازند.

كوزه گري در ادامه گفت: مسابقات جام باشگاههاي آسيا مسابقه 15 ساله دارد و در مدت برگزاري اين رقابتها در سالهاي گذشته تيم هاي ايراني اكثرا حضور داشتند و مقام هاي خوبي نيز كسب كرده اند.

وي اضافه كرد:‌ كسب مدال نقره سپاهان در مسابقات 2004، گرفتن مدال برنز در سالهاي 2009،2007و98 توسط تيم هاي ذوب آهن ، سپاهان و ذوب آهن از ديگر افتخارات براي كشورمان مي باشد.

كوزه گري گفت:‌ شهيد قندي يزد شهرداري كرمان ، پيكان سبزوار ذوب آهن ، هسا اصفهان، پارس جنوبي و دانشگاه آزاد تيم هايي هستند كه در اين مسابقات حضور داشتند و در اين بين سپاهان اصفهان كه متأسفانه امسال به دلايل شركت ندارد بيشتر حضور در رقابتهاي جام باشگاه هاي آسيا از كشورمان را دارد.

وي عنوان كرد:‌ تيم السد قطر يكي از با سابقه ترين تيم هاي حاضر در اين رقابت ها است كه 5بار عنوان قهرماني را در سالهاي 2003تا 2000 و 2005 را به خود اختصاص داده است.

 كوزه گري گفت:‌ عربستان (2بار) و لبنان (يك بار) كشورهايي هستند كه در مسابقات جام باشگاههاي آسيايي عنوان قهرماني را كسب كرده اند.

وي اشاره كرد:‌ رقابتهاي جام باشگاههاي هندبال آسيا سال گذشته در شهر بندري امام عربستان برگزار شد و تيم هاي ذوب آهن و سپاهان از ايران عنوان هاي پنجم و را به خود اختصاص دادند.

كوزه گري در خصوص به تعويق  افتادن مسابقات ليگ برتر گفت:‌متأسفانه برنامه ريزي براي برگزاري هفته اول اجرا نشد و اين رقابتها از هفته دوم آغاز مي شود و دليل آن عدم حضور برخي تيم ها در ليگ برتر است و ما در اين مدت تلاش كرديم كه تا حد امكان به آنها جهت شركت در مسابقات كمك كنيم.

وي گفت: تا فردا صبر مي كنيم ببينيم كه شرايط تيم هايي كه نتوانستند حضور پيدا كنند چگونه مي شود.

كوزه گري ياد آور شد: اين گونه مشكلات باعث مي شود كه برنامه هاي مسابقات ليگ برتر در زمان مشخص  برگزار نشود و اين رقابتها به درازا بكشد.

وي در ادامه گفت:‌ متأسفانه تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان در مسابقات آسيا نتايج خوبي كسب نكردند هفته آينده جلسه خواهيم گذاشت تا اين ناكاميها بررسي شود و علل ان معلوم شود.

كوزه گري عنوان كرد: ما تنها انتظاري كه از اين تيم ها داشتيم اين بود كه حداقل جزء 4تيم برتر مي شدند و اين قدر فاصله نمي گرفتند.

وي تأكيد كرد:‌ ما در اين فكر هستيم كه تيم ملي بزرگسالان را هرچه سريعتر تشكيل دهيم و آنها را براي مسابقات آسيايي و انتخابي جهان آماده كنيم و احتمال دارد مربي خارجي نيز براي آن بياوريم.

كوزه گري گفت:‌ در بخش پايه نيز كارها صورت مي گيرد و براساس برنامه ريزي پيش مي رود و قصد داريم تا پايگاههاي استعداديابي در سال جاري راه اندازي كنيم و افراد مستعد را كشف و سرمايه گذاري كنيم و در اين بين كميته استعداديابي برنامه هاي خود را گسترده تر خواهد كرد.

وي گفت: برنامه هاي فدراسيون طبق روال پيش مي رود و اگر هم مشكلات و موانعي باشد بايد با همكاري و همدلي همگاني آنرا حل نمود.

كوزه گري خاطر نشان كرد: هندبال كشورمان در اين سالها پيشرفت خوبي كرده است و اگر تيم هاي ايراني در مسابقات رسمي نتيجه را واگذار مي كنند با امتيازات نزديك به هم مي بازند و اين موضوع نشان مي دهد تيم هاي آسيايي قدرتمند شده اند و تيم هاي كشورمان نيز ضعيف نشده اند./مح

برچسب ها: هندبال ، آسیا ، ثامن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار