دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط امروز کشور، اقتصاد مقاومتی را متفاوت از اقتصاد ریاضتی عنوان کرد و گفت: امروز نباید اجازه داد که این تحریم‌ها مؤثر واقع شود بلکه لازم است از اسراف و تنبلی پرهیز کرد و با احساس مسئولیت به سخنان رهبری انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني محسن رضايي، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای شهر مریانج همدان با اشاره به دستاوردهای حضور مردم همدان و لشکر 32 انصار الحسین (ع) همدان در دفاع مقدس به بیان ایثارگری‌ها و رشادت‌های جوانان ایران در دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله پرداخت و گفت: برگزاری یادواره شهدا سبب ترویج فرهنگ ایثار و جبهه و جنگ خواهد شد؛ امروز بیش از گذشته نیازمند ادامه راه شهدا و تکمیل حرکت آن‌ها و به نتیجه رساندن راهی که مردم در انقلاب شروع کردند، هستیم.

رضایی در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور، اقتصاد مقاومتی را متفاوت از اقتصاد ریاضتی عنوان کرد و اظهار داشت: با انجام اقدامات مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی مطمئناً اقتصاد خوبی را شکل خواهیم داد که به جای ریاضت و مشقت، تحریم‌شکنی حرف نخست را خواهد زد و در سایه حضور مردم در اقتصاد، کشور پیشرفت و توسعه خواهد یافت.

وي صرفه‌جویی، بهره‌گیری از توانایی‌ها و حرکت در مسیر تولید و اشتغال را از جمله وظایف مردم در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: تولید در کشور باید به کیفیتی برسد که نیاز به کالای خارجی به حداقل برسد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مقایسه فضای امروز کشور با دوران دفاع مقدس، افزود: نداشتن ادعا، اخلاص، صداقت و برادری از جمله ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود، ولی امروز ادعا و اختلاف در کشور وجود دارد، اما امیدواریم در این رویارویی جدید دشمن با کشور، یکبار دیگر ارزش‌های دوران دفاع مقدس احیا شود.

رضايي از تحریم‌های دشمن با عنوان رویارویی سوم ایران با غرب یاد کرد و تصريح كرد: این تحریم‌ها خود نوعی جنگ محسوب شده و باید به جای ریاضت به مردم و محاصره خود، آن را اداره و مدیریت کرد و فشار روانی را از روی مردم برداریم.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی و مواجهه با تحریم‌های موجود باید تولید ثروت را مد نظر قرار داد و تا جایی پیش رفت که اقتصاد کشور شکوفا شود.

رضایی افزود: امروز نباید اجازه داد که این تحریم‌ها مؤثر واقع شود، بلکه لازم است از اسراف و تنبلی پرهیز کرد و با احساس مسئولیت به سخنان رهبری انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

وی افزود: در این راه باید دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز مردم را باور داشته و بدانند که امروز نیز در میان جوانان، باکری‌ها و همت‌ها وجود دارند فقط باید شناسایی و به آنان میدان داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز روز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است تا با تولید ثروت و تلاش، تحریم‌ها را خنثی کنند.

وی موج بیداری در کشورهای اسلامی را موج سوم انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و اظهار داشت: امواج خروشان این بیداری اسلامی نشان از زنده بودن انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب دارد.

رضایی حادث شدن جنگ تحمیلی بعد از انقلاب را خیزش دوم در ایران بیان کرد و گفت: جنگ تحولی عظیم بود که پایه‌گذار پیشرفت‌های دیگر ایران شد.

فرمانده دفاع مقدس کمبود امکانات و تجهیزات را از جمله مشکلات موجود در جنگ بیان کرد و اظهار داشت: مشکلات داخلی همچون وجود بنی‌صدر و لیبرال‌ها مانع از حضور مردم در سال ابتدایی جنگ برای دفاع از کشور می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضاسازی‌ها و جوسازی‌های زمان جنگ علیه نیروهای انقلابی تصریح کرد: سال ابتدایی جنگ شدیدترین محرومیت‌ها را تجربه کردیم.

وی دوران دفاع مقدس را سرآغازی برای رشد و پیشرفت کشور در زمینه‌های نظامی توصیف کرد و گفت: بعد از اتمام جنگ پیشرفت‌های نظامی ایران تمام نشد و همچنان ادامه دارد.

رضایی تصریح کرد: در پایان جنگ برد موشک‌های ما بین تا 70 کیلومتر بود و امروز این میزان به بیش از 2 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به دستیابی فرزندان این کشور به هواپیمای فوق سری آمریکا افزود: از شش فروند هواپیمای فوق سری آمریکا یک فروند به دست ایران افتاده که با مهندسی معکوس مهندسان ایرانی، تمام سیستم‌های سری هواپیما دریافت، تولید و ساخته شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: با انجام این کار، کشور ایران در زمینه هواپیماهای سری بدون سرنشین هم‌ردیف با آمریکا شد و این در حالی است که دانش این کار را از خود آنان گرفتیم.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های پوچ رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت: اسرائیل مطمئن باشد در حمله به ایران آنچنان دندان‌هایش خرد خواهد شد که دیگر توان بلند شدن را ندارد.

رضایی از تصمیم دو مرحله‌ای بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمله به ایران سخن گفت و اظهار داشت: بوش جنایتکار هم با دیدن پیشرفت‌های ایران و آمادگی نیروهای مسلح از حمله منصرف شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را برشمرد و گفت :ما در زمینه سیاسی و دفاع خوب حرکت کردیم اما در خصوص اقتصاد و فرهنگ هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با استفاده از تجربه های دو رویارویی پیشین در رویارویی امروز، کشور را نه تنها از تحریم ها موفق عبور دهیم که به پیشرفت و توسعه نیز برسانیم.

وي خاطر نشان كرد: با حضور جوانان مردم در صحنه اقتصادی کشور و فراهم اوری زمینه حضور انان در این عرصه کشور از این جنگ اقتصادی هم موفق و پیروز بیرون خواهد آمد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار