مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید برای ارتباط جدی و علمی بین حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی کرد و حوزه برای همکاری در این زمینه آماده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسینی‌بوشهری در دیدار نمایندگان روحانی مجلس ابراز داشت: حضور دانش‌آموختگان حوزه در بخش‌های مختلف نظام به معنای حضور نهادِ حوزه در نظام نیست در حالی که لازم است نهاد حوزه علمیه به صورت نظام‌مند از حاکمیت اسلامی حمایت و پشتیبانی علمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خاستگاه نظام اسلامی حوزه است گفت: شایسته است که قوانین مصوب مجلس قبل از آنکه به دست شورای نگهبان برسد از یک جایگاه و عقبه عمیق دینی و اسلامی برخوردار باشد .

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: انجمن‌های علمی و مراکز تخصصی حوزه فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که می‌توان از آن برای پشتیبانی علمی مصوبات و برنامه‌های مجلس استفاده کرد.

وی به برخی دغدغه‌ها در عرصه مسایل فرهنگی اشاره و تصریح کرد: انتظار ما از روحانیون مجلس این است که به عنوان یک دیده‌بان در مباحث فرهنگی حضور داشته باشند و بدون تردید حضور روحانیون در مجلس به دلیل اشراف بر امور دینی، نقش‌آفرین است./س

برچسب ها: قم ، حوزه ، حمایت علمی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.