رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن وكشاورزی اردبیل گفت : اتاق اردبیل برای ارتقای روابط اقتصادی با كشور های دیگر بسیار جدی است ودر سال های اخیر نیز گام های بلندی در این راستا بر داشته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  حسین پیرموذن امروز در نشست این اتاق افزود: در راستای تحقق وعملیاتی كردن تفاهمنامه منعقد شده در سفر هیات تجاری اردبیل به مجارستان در آینده نزدیك هیات اقتصادی از این كشور به اردبیل سفر خواهند كرد .

وی همچنین سفر هیات اقتصادی ازاردبیل به كشور تركیه جهت عملیاتی كردن قرار داد خواهر خواندگی اردبیل با شهربورسا تركیه و نیز سفر به كشور روسیه برای پیگیری های لازم جهت آغاز فعالیت كنسرسیوم ایروس كه در سفرهیات اقتصادی اردبیل به كشور روسیه مورد توافق طرفین قرار گرفت را از جمله برنامه های اتاق اردبیل در راستای گسترش روابط اقتصادی با كشورهای دیگر در آینده نزدیك ذكر كرد.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن وكشاورزی اردبیل همچنین با اشاره به سفر اعضای كمیسیون صنایع ومعادن مجلس جهت بازدید از واحد های تولیدی وبررسی مشكلات بخش خصوصی استان اردبیل در مهرماه گفت : با حضور در مجلس هماهنگی های لازم را در خصوص این سفر انجام شده و علاوه بر اعضای كمیسیون صنایع مجلس ، دكتر نهاوندیان رئیس اتاق ایران و جمعی از مسولان بخش دولتی نیز به اردبیل سفر خواهند كرد .

رئیس خانه صنعت ومعدن استان اردبیل یكی از مشكلات عمده واحد های تولیدی وصنعتی را مشكل سرمایه در گردش عنوان كرد و افزود: از محل صندوق توسعه ملی 10 میلیارد دلار تسهیلات بابت سرمایه در گردش به واحد های تولیدی در سطح كشور اختصاص یافته است كه در خواست متقاضیان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش توسط كمیته ای در هر استان بررسی خواهد شد واین كمیته بعد از بررسی كار شناسی، در خواست ها را بر اساس اولویت بندی به بانك های عامل طرف قرار داد وزارت صنعت و معدن و تجارت و بانك های عامل نیز پس از بررسی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهند كرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.