معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: بیش از 50 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مهدی اصغری‌ وسطی‌کلایی امروز در جلسه مشترک هم اندیشی جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش  استان اردبیل گفت : جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس به دنبال اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی بوده و هم اکنون نیز سعی دارد با نیاز سنجی فعالیت‌های پژوهشی، طرح‌های خود را در راستای رفع نیازهای جامعه اجرا کند.

وی به اجرای بیش از 50 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل و آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز این نهاد اشاره کرد و افزود: مرکز درمان ناباروری و سلول‌ درمانی قفقاز با بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات و همچنین متخصصین امر به عنوان یکی از معتبرترین مراکز درمان ناباروری کشور قادر به ارائه خدماتی است که برای اولین بار در سطح استان و معدود مراکز شمال غرب کشور ارائه می‌شود.

اصغری‌وسطی‌کلایی گفت : همچنین در این مرکز تحقیقاتی در راستای دستیابی به روش‌های سلولی و مولکولی نوین درمان نازایی نیز در حال انجام است.

این مسئول در ادامه از آمادگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت رشته زیست‌شناسی برای فرهنگیان، دوره آشنایی با علوم آزمایشگاهی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و انجام طرح‌های تحقیقاتی - پژوهشی با اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد.

معاون پژوهشی برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این نهاد علمی و فرهنگی خدمات چشمگیری به ویژه در حوزه سلول‌های بنیادین در کشور ارائه کرده و در ارتقای علمی کشور در سطح بین‌الملل ایفا کرده است.

مصطفی جوادی برگزاری جلسه مشترک پژوهشی را گامی برای گسترش همکاری با جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش آمادگی دارد در اجرای دوره‌های تخصصی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان با جهاد دانشگاهی همکاری کند.

در پایان این جلسه مقرر شد بعد از برگزاری دومین جلسه مشترک با حضور روسای جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش و بررسی زوایای گسترش همکاری دو نهاد، تفاهمنامه مشترک همکاری به امضای طرفین برسد/ س

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، پژوهشی ، در ، جهاد ، دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.