وزیر نیرو گفت: در بخش تولید صنعت برق کشور تقریبا واگذاری‌ها و خصوصی سازی‌ها رو به اتمام است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید نامجو تصریح کرد: در بخش تولید صنعت برق 45 نیروگاه را برای خصوص سازی مهیا کردیم که تقریبا تمام آنها واگذار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از 45 نیروگاه تعدادی از آنها خصوصی سازی شد و تعدادی هم با بدهی های دولت و وزارت نیرو تهاتر شد و باقی مانده هم در مسیر اعلام و آگهی هستند که در مجموع می توان گفت اقدامات دولت در این بخش رو به اتمام است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق کشور به سه بخش تولید، انتقال و توزیع تقسیم می‌شود که بر اساس اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های آن، بخش تولید و توزیع باید واگذار شوند و بخش انتقال در اختیار حاکمیت باقی بماند.

نامجو در خصوص واگذاری های بخش توزیع گفت: این بخش با مشکلاتی روبه رو بود که در بودجه سال 91 مرتفع و زیان انباشته شرکت‌های توزیع به توانیر منتقل شد و اقدامات خصوصی سازی این بخش جریان عادی خود را در پیش گرفت و هم اینک در حال انجام است.

وی در خصوص بخش انتقال هم خاطرنشان کرد: این بخش بر اساس قانون در اختیار وزارت نیروست و حاکمیتی باقی خواهد ماند و وزارتخانه در حال تدوین ضوابط و مقرراتی است که بصورت حاکمیتی در این بخش بتواند ارتباطش را با بخشهای تولید و توزیع حفظ کند که انشاالله به زودی نهایی خواهد شد.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: یکی از توفیقاتی که در دولت‌های نهم و دهم حاصل شد بحث خصوصی سازی بود که با بهترین شرایط صورت گرفت و هیچ کدام با مشکلی مواجه نشد.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار